På Brevtiden

1
1
Jag har en kartong med brev från Brevtiden.
Brevtiden höll på ända in på 2000-talet.
Nu är Brevtiden i stort sett slut.
Något är vunnet och något annat förlorat.
Igår kväll öppnade vi kartongen och läste.
Jag hade många brevvänner.
I Ungern, Polen, Turkiet, Norge, Kenya...
Genom en annons i en brevvänstidning.
Dessutom brevväxlade jag med kusiner och kompisar.
Det blir mycket minnen i kartongen.
Jag är precis den jag var när jag skrev alla de där breven, det är det jag tänker när jag läser dem.
Jag sitter vid mitt skrivbord och är 14 år och skriver de där orden.
Det har bara gått tid sedan dess.
Och tiden är ingenting.
#1 - - Anonym:

Jag hade också sparat alla brev - och vykort, julkort och gratulationskort - jag fått sedan åttaårsåldern. För två år sedan läste jag igenom alla och lämnade sedan tillbaka dem till avsändarna. Några fick mer än 70 brev, i vilka de kunde läsa om sina barns småbarnsår bl. a.

Svar: Det var bra gjort. De blev säkert glada.. :)
Harpasione