Orka

Om jag inte tar initiativ själv, så händer det ingenting i mitt liv.
Det tycker jag är jobbigt.
Orka.
Ingenting går av sig själv.
Jag skulle kunna ligga här i permobilen dag ut och dag in utan att något hände.
Det är jag inte ensam om.
Jag vet.
Jag har inte varit ute på tre dagar nu.
Grått och kallt.
Vad ska man göra?
#1 - - Pia:

Hej! Jag förstår att utflykter är ett helt projekt för dig. Men att dra dig ett par varv runt kvarteret kräver väl inte lika mycket? Sätt fart på assistenterna. De kan gott och väl motionera lite. Det är kanske inte så upplyftande i detta väder men då händer det nått åtminstone.

Svar: Om jag bara ville...
Harpasione

#2 - - Anna Margareta:

Du varken orkar eller vill. Hmmm. Svårt att tipsa om vad du ska göra. Antar att teve/play, talböcker och bara vara blir rätt uttjatat. Har inga förslag, mer än sätta fart på assistenterna och promenera ut i grå-höst-vädret, det blir skönt när ni är inne igen. Eller?

Svar: Imorgon ska jag gå ut.
Harpasione

#3 - - Anonym:

Åk till en loppis, spännande att se hur mycker ni river ner mm. Kanske bingo, ja nåt knäppt där du skiter i hur det går. Hjärnan behöver utmaningar! Kan bli rätt kul.

Svar: Hjärnan fick planera mat för sex personer på lördag. Det betyder att jag måste gå ut och handla också. Bra.
Harpasione

#4 - - O:

Jag låtsas att jag har en hund som måste gå ut, varje dag, oavsett hur vädret är.

Svar: Fast ärligt talat så är jag ganska tacksam att jag inte har någon hund.
Harpasione

#5 - - Anna Margareta:

Hoppas att dagen ute blev bra!?

Svar: Jodå, jag fick vädra ögonen.
Harpasione

#6 - - O:

Jag är också glad att min hund bara finns på låtsas. Det är det som är finessen.

#7 - - Anna Margareta:

"Tummen upp"