Elektrisk värmedyna

Jag har i flera år värmt fötterna på en vetekudde på nätterna.
När en vetekudde kallnar stjäl den värme istället för att värma, så varje natt har jag vaknat flera gånger av att fötterna är kalla.
Nu har jag köpt en elektrisk värmedyna, och efter en veckas kamp med ändrade instruktioner till assistenterna så fungerar det riktigt bra.
Det är på kvällen vid läggdags när jag är trött och ögonstyrningen funkar som sämst som jag måste skriva långa välformulerade meningar som till exempel:
Vik in Lakanet under fötterna, så det blir två lager lakan mellan fötterna och dynan.
Pust.
Det har krävt hårt hopbitna tänder och en och annan tår, men det är ingen annan som kan göra det för det är ju mina fötter.
Nu har det landat i, som sagt två lager lakan mellan fötterna och dynan, och dynan är påslagen en halvtimme per timme. På lägsta värmen.
Lagom varma fötter hela natten!
Jag sover oftare hela nätterna nu, och sparar in på alkoholen som behövdes för att somna om.
Dessutom är jag inte lika beroende av att vila på dagen när jag sover bättre på nätterna.
Små detaljer och stora ansträngningar kan förändra livet för en förlamad ögonstyrare.
#1 - - Markus Schulz:

Tina, blir alltid rörd av dina tankar och praktiska besvär. Jag ska också skaffa en elektrisk dyna. Inte för natten, men jag får väldigt kalla fötter och händer då och då. Vi får hoppas på en riktigt varm sommar.

Svar: Bara inte alltför varm. 23 grader, vad sägs om det? :)
Harpasione

#2 - - Pia:

Hej. Vi ärvde en Hund. Hade delad vårdnad två år och sen blev den vår på heltid (dottern skaffade allergisk karl med allergisk son). Hund värmer fötter. Hund värmer ibland husses fötter. Då fryser mina. Funderar på värmedyna...

#3 - - ida:

Omöjligt att sova när fötterna är kalla. Kylan sprider sig upp i benen. Och så är jag för trött för att gå upp och lägga på en filt till. Täcke yllefilt och morgonrocken över hjälper inte alltid så en morgonrock till behövs. På morgonen har tydligen hela jag blivit alldeles för varm istället och då måste allt av snabbt. "Termostaten" i kroppen står på fullt på eller iskallt. Det är bara att följa med i svängningarna.

Svar: Ja, man blir varm av att sova.
Harpasione

#4 - - Jenny:

Elektrisk värmedyna is da shit!!!
Det är den bästa present jag någonsin fått. Jag älskar den alla årstider och alla tider på dygnet. Glad för din skull att du hittat en.

#5 - - Maggan:

Livet består av utmaningar och du har klarat ytterligare en svår och dessutom har du löst ett problem. Heja dig för din uppfinningsrikedom att göra så mycket som möjligt för ett bra liv. Jag har också värmedyna, men för en ond rygg och axlar. Värmen gör underverk. Nu sist så blev den så otroligt varm så det var dags att kassera den och köpa en ny. Den hade många år på nacken. Har även vetekudde som jag lägger i en kall säng på vintern under täcket innan sängdags. Avskyr kyla, älskar värme......

#6 - - Mia:

Wow. När du beskriver ditt liv, jag blir alldeles matt. Skönt att det funkar bra nu.

Svar: Äsch, jag blir matt jag också.
Harpasione