Långtråkigt

Att ha långtråkigt är sällsynt i dagens samhälle.
Utrotningshotat.
Bara riktigt begränsade människor som jag har det.
Inget jobb.
Nederbörd som gör att jag inte vill gå ut.
Konståkning på tv hela dagen, skulle jag kunna titta på.
Det gör jag inte.
Lyssnar på musik gör jag.
Break into your higher self, sjunger de i mina hörlurar.
Ja, för faan!
Jag försöker ju...
#1 - - Carin Johansson:

Hej Tina! Om du vill o när du orkar... kan du inte skriva till mig o berätta sånt du tycker är viktigt att en ssk i ALS-team berättar om, förbereder för o frågar efter? Det skulle vara guld värt! För mig, plus att jag kan lyfta fram viktiga frågor i oktober när det är vi som håller i ALS-konferensen.

Svar: Mitt möte med ALS teamet var en sorglig upplevelse. Jag skulle önska att det i mindre utsträckning presenterades som en dödsdom, och i större utsträckning som en obotlig sjukdom att leva med. Men jag vet ju inte vilka möjligheter att få track och respirator det finns. Och så tycker jag att det skulle vara tvång att involvera hela familjen. Mera Taikon i vården!
Harpasione

#2 - - Anonym:

Jag tror vi flesta är begräsade människor, kanske begränsas vi av lite andra orsaker som trötthet, feghet, brist på fantast...
Men visst har vi långtråkigt vi med!!!