Musikterapi

Det är så här att om jag är lite sur,
inte ledsen och förtvivlad,
utan bara sur helt enkelt,
så tänker jag att Thore Skogman kunde vara till hjälp.
Idag provade jag.
Vid första tonen bröt ett brett leende ut i mitt ännu inte förlamade ansikte.
Funkar!
Vad lyssnar du på när du är sur?
#1 - - sven lind:

Ronny Eriksson. Du kan gå in på SVT Play och välja hans serie Bonånger som finns där. sedan kan man inte vara sur för han är så befriande "norrländs" rakt på sak och underfundig ibland att man skrattar på sig. Ha kul där Tina och skratta med mej. Tusen kramar från Mora Vinterland

#2 - - Håkan uG:

Peter Carlsson och De Blå Grodorna!
Flera av deras scenshower finns på Yuotube. T.ex.
https://www.youtube.com/watch?v=DbzmOol8s4w

#3 - - Elin:

Jag lyssnar inte på någonting när jag är sur. Jag surar vidare. Värre och värre.

#4 - - Zorro:

Klockan 8 med KSMB !
Sen när jag surat av mig blir det Redemption song med Bob Marley.

#5 - - Ylva La:

Lyssnar jag på något då? Ska vara uppmärksam i framtiden. Möjligtvis sätter jag på radion och lyssnar på vad som helst, med stor risk för att jag börjar prata till programledarna om vilket korkat program de har. Konstruktivt.

Dan hälsar att han väljer gitarrporr, din definition. Låter som du valt bort det...

#6 - - Anna Margareta:

Nej då lyssnar jag inte på något mer än mitt eget surande som surrar
en stund. Sen får det vara nog.
Go fortsättning!

#7 - - Gise:

Jag lyssnar på Calvelitos med Banda de la Real Feria Eller Hände dum Himmel med Hansi Hinterseer