Filmstaden svartlistad

1
Jag gick på bio igår.
På Filmstaden.
Filmstaden är ett diskriminerande jävla kukställe.
De accepterar inte Ledsagarkort, utan assistenterna får betala fullt pris, och sedan skicka kvitto till kommunen.
Om det är enligt överenskommelse med kommunen vet jag inte.
Idiotiskt i vilket fall som helst.
Ska jag fråga kommunen om lov för att gå på bio?
 
#1 - - Maggan:

Så byråkratiskt och tillkrånglat det är ibland. Man förstår inte hur de tänker när de sätter upp regler. När det skulle vara så mycket enklare för alla. Tycker du ska påpeka detta så kan det nog bli en ändring. Du får visa din makt

Vilken film såg du Tina ? Jag frågar eftersom jag också ska börja gå på bio som hör hösten och vintern till. Jag älskar känslan att sitta i en biosalong och uppleva ihop med andra.

Svar: Gräns. Se den, även om jag inte tyckte att den var bra!
Harpasione

#2 - - Bittan:

Vad är det som gör att den är sevärd för Maggan och varför tyckte du att den inte var bra? Jag tycker också att det är härligt med bio om hösten och jag vill se filmer i biosalong. En alldeles speciell känsla. Minns barndomens extatiska lyckorus i salongen.

Svar: Jag gillar att se dåliga filmer också, och jag är kanske lite väl kritisk. Den här filmen är ju Sveriges bidrag till Oscarsgalan, så det var kul att se den.
Harpasione

#3 - - Anonym:

Det beror på att det är osanolikt vanligt att snåla typer försöker slippa betala, det kan komma fem ledsagare till en diabetiker, gäller inte bara bio, hör med någon som jobbar i insläpp på Grönan/Liseberg om du tvekar på om människor verkligen kan med att missbruka detta. Därför drabbas du och andra som verkligen har rätt till detta.

Svar: Förfalskar de Ledsagarkort också då? Det borde faktiskt gå att se på mig att jag behöver assistans.
Harpasione