Kalas!

1
 
En assistent pratade om vilken inflation det gått i barnkalas, med hyrda clowner och lekland och det ena dyrare än det andra.
Då tänkte jag att det kanske skulle vara en bransch för mig.
Åka taklyft, hissa sängen och suga slem. Det är mycket spännande för en femåring. Men det är ju lite ont om plats i min tvåa...
Då kom jag på en ännu bättre idé.
Centrum för hjälpmedel står tomt hela helgerna och har drivor med roligheter.
Rullstolsbana, lyftar och permobiler, och ögondator kan de få prova.
Ett sånt kalas hade jag uppskattat när jag var liten.
Jag känner femåringar som är helt fascinerade av bara mina tvättlappar och assistenternas handskar. För att inte tala om säkerhetsbältet på permobilen...
Ja, ok, jag kan väl vara med på kalasen så de får se en riktig förlamad också.
#1 - - Anna Margareta:

Bra idé. Gör det bara!

#2 - - Pia:

Hej! Jag har just fått min ELOFLEX! Stol med motor. Barnbarnet 13 år kör runt, runt, runt i lägenheten! Ville ut men då sa jag stopp. Den är MIN. Ska i veckan som kommer köra upp till närmsta skola och hämta ett annat barnbarn, kul!!!
Barndomsminne, gummihandskar....gick att blåsa upp så de blev stora som kojuver. Med fem spenar! Klart det var kul.
Får du igång ditt kalaspalats kommer jag med barnbarn :-))

#3 - - Ylva La:

Tror också på succé!
Om de ska fortsätta på förlamad-temat, så kan de ha tävling i att vara helt helt stilla längst tid. Och få en insikt i att helt stilla verkligen är mycket stilla. Och svårt.

#4 - - Maggan:

Allvarligt talat. Detta är ju en lysande idé. En succé, något annorlunda och lärorikt för ett barn. Gör slag i saken, kontakt med kommun och förskola för ett studiebesök. Det kan bli något som för alltid kan förändra ett barns synsätt på människor. Få förståelse och insyn i en annan värld än deras. En nyskapande annorlunda idé som jag tror kommer att uppskattas mer än inhyrda clowner mm. För barn uppskattar oftast mest det enkla, genuina.

Vi underskattar barn, de är så smarta och bara man förklarar så förstår de och bär det med sig.