Inre liv?

1
Vad är ett rikt inre liv?
Kan man ha ett fattigt inre liv?
Mitt yttre liv består mycket av ganska tjatiga rutiner.
Jag skulle inte stå ut utan ett inre liv när jag överlämnar min kropp till assistenterna för att duscha.
En dusch tar en timme ungefär.
 
Jag kan tyvärr inte dela mitt inre liv i så hög grad med andra människor.
Eftersom jag inte kan prata.
En del människor tycks uttrycka alla sina tankar, i rätt sällskap.
Men oftare förvånas jag över hur lite ni delar ert inre liv, ni som kan.
 
I mina drömmar är livet mycket rikt.
Imorse vaknade jag av att jag sjönk snabbt och djupt i havet,
tillsammans med en avbiten hand...
 
#1 - - sr. Carina/Kicki:

Jag delar med mig av både drömmar, tankar och känslor i min blogg... har alltid haft lättare för att skriva än prata. Kan tänka mig att du har en fantastiskt rik inre värld som kompensation för din brist på kommunikationssätt. Har du också tänkt att man ibland skulle vilja kunna videobanda sina drömmar? Kram!

Svar: Inatt drömde jag att Lasse Kronér skulle göra ett tv program om mig och den musik som jag lyssnar på. Och så vaknade jag när jag stod och solade på en spång, iklädd en öppen badrock... :-)
Harpasione