Visfestival

1
Jag betalar och går in.
Har tvingat mig iväg.
Ensam, som vanligt.
Parkerar längst fram vid scenen.
Först på plats.
Vincent Jedselius, uppväxt i Fagersta, på scenen.
Gullig.
Synd att han inte vet att Fagersta är världens bästa plats.
Meadow Creek, från Degerfors.
Lite tråkiga i början,
men till sist kom det några härliga Americanalåtar.
Simon Swanström, Mariestad, har gått på samma visskola som Lasse Winnerbäck, och det hörs.
Han är bra.
Bra texter.
Bra Ferlin tolkningar, eller är det Ferlins förtjänst?
 
Jag låtsas att jag är en hemlig recensent.
Som en sån där Guide Michelin kontrollant.
Tuggar och dreglar, applåderar aldrig.
Två assistenter, som jag styr med ögonen, torkar min mun, ger mig vatten genom en slang, suger slem, och ger mig ögondroppar.
Man kan tro att jag ler ibland,
gråter ibland.
Men ingen vet vad jag tänker,
och tycker...
 
 
#1 - - Håkan:

Men här är ett forum där vi läser dina recensioner!

Och alla som var där förstår att du verkligen ville vara där, med tanke på hur mycket mer besvär du var villig att ta för att överhuvudtaget ta dej dit.

#2 - - Maggan:

Det är härligt med musik. Minst en konsert varje sommar. Denna gång i Borgholms slottsruin. Att omgärdas av ruinen, se fåglarna flyga över den blå himlen, känna omgivningens gensvar, vi är ett nu, har den underbara musiken och rytmen gemensamt. Det stannar kvar som ett vackert sommarminne. Tack för din fina recension.

Svar: Exakt så! :-)
Harpasione