En Larsgustafssoniansk tanke

1
Först tänkte jag
Tänk om ingen fick lön för att jobba
och allt i alla affärer var gratis
Men det var ju förstås lag på att alla måste jobba,
eller studera
Hur skulle det vara?
Så kom jag på en massa problem som skulle uppstå.
Sen tänkte jag att det skulle stå i grundlagen att alla måste göra sitt bästa.
Alltid.
Utbildningssystemet skulle bli helt annorlunda om det gick ut på att alla ska kunna göra sitt bästa.
Och rättsväsendet.
Rätten skulle fråga mördaren om han hade gjort sitt bästa för att låta bli att döda sitt offer.
Svarar han nej blir det livstid,
men om han svarar ja?
Vad skulle jag ta i affärerna?
Socker, sirap och grädde tror jag,
för vi ska göra kola.
Eller skulle jag ta all oxfilé och försöka bedriva någon slags handel?
Om det nu fanns någon oxfilé, och socker?
Hur skulle jag göra mitt bästa?
Jag skulle blogga.
Om jag fick assistans?
 
#1 - - Basse:

Hörde ditt sommarprat för typ 100 år sedan och blev extremt imponerad/fascinerad av dig. Jag skrev något här också om det. Minns inte vad.

Sedan dess kommer jag på dig ungefär en gång per och tänker att jag måste kolla om du fortfarande lever. Därefter har jag ungefär 10 min tankeverksamhet för att komma på vad du döpt denna blogg till.....'Harpa....visst fan va det något med Harpa..." och jag blir LIKA GLAD varje gång jag ser att bloggen är up and running!

Om ditt sätt att tänka/förhålla sig till tankar kunde läras ut så hade människan mått bättre än vad den gör idag!

/Basse

Svar: Jag är väldigt nyfiken på vem du är. Och tack för att du uppskattar min blogg.
Harpasione