God jul

1
1
1
1
1Jag ska vara ensam hemma på julafton,
och jag ser fram emot det.
 Jag ska vara ensam hemma på julafton,
och jag ser fram emot det.
Det är nästan förbjudet.
Folk blir oroliga.
Jag hoppas att jag ska känna mig fri.
Fri från förväntningar.
Det känns spännande.
Kommer jag att sakna något?
Kommer jag att titta på Kalle Anka?
Vad blir det för julafton när jag bestämmer allt själv?
Jag tror att det blir en ganska vanlig dag,
för jag har ju mina begränsningar.
Jag ska göra mitt bästa för mig själv.
Gör det du också.
 
#1 - - sr. Carina/Kicki:

Jag skall vara hos min syster på julafton, men resten av helgerna firar jag ensam - och längtar efter det! Som du skriver, ger det en frihet man normalt inte har... man gör bara vad man vill, och det behövs emellanåt! Kram på dig, och god jul!

#2 - - O:

Önskar dig en riktigt fin jul!
Kan du vissla Johanna och Karl Bertil Jonsson är mina favoriter.

Svar: Tur att jag älskar tv.
Harpasione

#3 - - Jossan:

Jag har också varit ensam på julafton. Det var skönt.

Svar: Fin jul till dig!
Harpasione

#4 - - Ylva La:

Hoppas det blir ett förnöjsamt plockande av tv-program. Kanske något inspel från något radioprogram eller någon bok?

Blev nyligen påmind om en fältis-jul i Florarna. Vi åkte skidor och satt emellanåt i stugan och läste bibeln. Det hade jag glömt. Men året därpå var vi i Hammarskog och då minns jag att vi läste Selma Lagerlöf. Jag tyckte nog bättre om det.

God Jul från oss såklart!

#5 - - Ida:

God jul och Gott nytt år till dig också.

#6 - - Maggan:

God Jul Tina...längtar efter juldagen då lugnet sänker sig över oss. Då kan man känna vad julen är, avslappning , lugn o ro. Längtar. Och Tina, jag älskar också TV
Julkram från Maggan

#7 - - Anna:

Önskar dig en god jul i ensamhet. Jag ska till min dotter, svärson och ett tonårsbarnbarn, det blir lugnt, gott att äta och sen hem igen. Jag anses som konstig när jag lika gärna kan sitta ensam hemma och komma till dem en annan dag. Så det är lika bra jag åker.

#8 - - Isa mörk:

Håller med, om en inte är pigg är det skönast att vara ensam hemma tycker jag