Inte stark, men...

När man gradvis förlamas ställs man inför oräkneliga praktiska problem.
Plötsligt igår kom jag på vad jag är, och som jag har en väldig nytta av.
Inte stark, men lösningsfokuserad!
Det är det som gör att jag har klarat av det relativt bra.
Jag funderar på problemen, och hittar på mer eller mindre galna lösningar, och till slut går det!
Till slut, ja.
Men till slut kommer det inte att gå.
Och då blir jag död, som alla andra som har levt före mig...
1
#1 - - Ylva La:

Galen och lösningsfokuserad är skitbra egenskaper för att klara livets tuffare test. Du är ju dessutom nyfiken, envis och smart. Inte enbart tur att du fortfarande hänger med. Inte ens mest tur, tror jag.

D's moster sa alltid "jodå, inga fel som fattas" på frågan om hur hon mådde. Hon skulle nog inte kallat sig själv galen, men lite tokig skulle hon nog gått med på att hon var. Och enligt mig hade hon alla övriga egenskaperna ovan också. Hon blev 96 år. Att inte ta sig själv på alltför stort allvar måste väl också räknas med i framgångsstrategierna?

Svar: Absolut
Harpasione

#2 - - Maggan:

Att vara fokuserad på att se lösningar på problem som uppstår i varje situation måste vara en fantastisk egenskap. Istället för att låta negativa känslor ta över , kunna påverka och få makt och kontroll över sitt liv. Jag är också en sån person.

Mitt i allt det sorgliga du skriver så ser jag en mycket vacker text. Poesi, du sätter ord på dina känslor. Tack för din berikande blogg