Sex

Det skulle räcka för mig
med en förtrolig hand
hud mot hud
över mina knotiga axlar
längs överarmen
på den böljande magen
vilande
på insidan av mitt lår
 
Men det finns inga förtroliga händer
 
#1 - - Anna Margareta:

Då blir jag så ledsen för din skull.
Så jag vet inte vad jag ska säga.
Jag hoppas bara att det blir en bra dag.

#2 - - Anders:

Kommentar till "Sommar" och saknad närhet!

Har sysslat lite med "släktforskning" och förstått att alla före mig haft jobbiga stunder, några riktigt jobbiga, några lite mindre.

Några generationer nära mig vet jag mer om, om andra längre tillbaks vet jag ingenting, bara att de har upplevt jobbiga tider(?)

De flesta har dock haft det bra under olika perioder, med somrar som man längtat till, speciellt till de korta kärleksmötena som man inte velat missa.

Känner (tror) att du också haft lyckliga stunder som du nu så öppet längtar efter?!

Svar: Jag längtar inte tillbaka. Jag längtar framåt.
Harpasione

#3 - - Anders:

Du tolkar mig felaktigt. Det krävs att man upplevt lyckliga stunder för att man ska kunna längta efter nya!

Svar: Okej, då fattar jag!
Harpasione

#4 - - Markus Schulz:

Det här med beröring är känsligt, speciellt inom släktforskning.

Svar: Jag förstår inte riktigt?
Harpasione

#5 - - Anders:

Har beslutat mig att upphöra med kommentarer på bloggen. Det finns (fanns) inte plats för personer utan egna ALS-erfarenheter.
Anders

Svar: Det finns det visst! Jag förstår inte vad som har fått dig att uppfatta det så?
Harpasione

#6 - - Anders:

Läs kommentaren ovan med "öppna ögon" så tror jag du förstår. Jag vill inte vara den som "sår split" bland dina övriga vänner på bloggen.
Anders

#7 - - Anders:

Har anförtrott mitt samvete och gör det som känns bäst, dvs jag låtsas som att kommentaren inte längre finns!
Anders

#8 - - Kerstin Eklöf :

Tina, jag blev så glad i kväll i Hagakyrkans foajé, där jag fick träffa dej och tala om att jag tycker du är helt underbar, läser ofta din blogg och den berör mej, jag har även din bok.
Tack TINA, önskar dej en skön sommar

#9 - - Kerstin Eklöf :

Tina, jag blev så glad i kväll i Hagakyrkans foajé, där jag fick träffa dej och tala om att jag tycker du är helt underbar, läser ofta din blogg och den berör mej, jag har även din bok.
Tack TINA, önskar dej en skön sommar