Längtan

1
Jag vill att du ska komma hit
inte för att jag ber dig
utan för att du vill,
och bara dra din varma hand
över min iskalla arm
Bara det
 
#1 - - Ylva La:

Fina ord om längtan.

Känner på mina händer - jo, hyfsat varma. Jag skulle gärna vara ditt "du". Och komma förbi typ varje dag och dela med mig av min kroppsvärme. Skulle. Vilja. Om du bara kunde bo lite närmare mig.

#2 - - Anna:

Skulle vilja att du hade en varm hand varje dag som drog över din arm. En på nära håll.
Min hand är långt bort och iskall, jag värmer den som bäst i stickade handledsvärmare.

#3 - - Maggan:

Så vackert skrivet om längtan och beröring
Om värme
Återigen, den allra finaste poesin
Skulle passa perfekt i en liten diktbok
Jag förstår känslan och längtan
Du om någon kan sätta ord på känslor
Kram

#4 - - Pia:

Hej! Jag vet inte vem du tänker på.....men själv tänker jag på mina barn. De kommer då och då men nästan bara när de har ett ärende, kanske för att de vill ha hjälp med något eller fråga om något. Jag vet, de har fullt upp i livet med jobb och familjer....
Igår kom dotter med man, UTAN ärende!!! Bara för att det var trevligt att träffas! Wow! Detta kan jag leva ett år på. Inga händer på min arm men stor kram när hon gick! Ibland händer det!