Skalman

1
Mat och sovklockan har ballat ur.
Jag sover så gott på natten att jag inte kan somna på dagen som jag brukar.
Så på kvällen är jag så trött att jag inte kan göra något annat än titta på tv.
Svårt att blogga, typ.
Tur att jag gillar tv.
 
#1 - - O:

Jag är precis tvärtom. Sover dåligt på natten men somnar när jag sätter mig framför TVn

#2 - - Ida:

Vilka program gillar du? Har du många kanaler att titta på? Jag har 1 2 4 6 barn och kunskapskanalen och SVT24 och där kan man inte direkt skryta med programmen såvida man inte gillar trams-TV eller sport.

Svar: Jag gillar nog både trams och sport. Men inte amerikanska serier med burkade skratt.
Harpasione

#3 - - Ida:

Nej det orkar jag inte med heller. Men engelska kluriga deckare är en favorit.

#4 - - Anonym:

Tänk att sova en hel natt, inte vakna med oron vissa nätter, katastroftankar i mörkret. Rastlös av att bara ligga o stirra ut i natten, tänder lampan, löser sudoku, läser ur Neapelkvartetten, lyssnar på musik o meditation för att till slut slumra in. Som kompensation för bristande sömn så somnar jag i TV-soffan.

Men jag gillar också mycket på TV. Intressanta dokumentärer. Som i fredags om Jörn Donner. Påminner om den med Harry Schein, med skillnad att i denna lever en åldrad Jörn. Så vi får höra honom berätta om sina tankar, sitt liv , om åldrande och död . Denne egocentriske, självsvåldige man som producerat så mycket, film, böcker, teater. Han sade att tänk att varje morgon bara få tänka en enda tanke, det uppskattade han högt. Ingen har nånsin styrt honom. Och ändå, trots hans egensinnighet så gillar jag honom, ett så givande program. Annat på TV, VM sport nyss, skidskytte som får en att tappa andan av nervositet. Att skratta högt av, "Tror du jag ljuger" med Johan Glans, Anna Mannheimer och Fredrik Lindström med gäster. Ja, så mycket det finns....

#5 - - Maggan:

Anonym=Från Maggan (försvann)