Resor. Svar till Lisa, på instagram.

1
När jag reser utanför länet måste jag ansöka om riksfärdtjänt minst två veckor i förväg.
Det är en omständlig process som jag nästan alltid gråter av frustration innan det är klart.
Men jag vet att det är värt det när jag kommer iväg.
Tjugo mil tar tre timmar, och det klarar jag över dagen.
Det räcker till typ Stockholm, Leksand, Linköping...
Jag reser halv sittande, halv liggande, som jag sitter hela dagarna.
Som jag sitter på bilden på Instagram.
 
Nu blir det frågestund!
Fråga om vad du vill.
Jag svarar på det jag vill och kan.
 
#1 - - Anders:

Hej! Tyckte att Stephen Hawking, se länk
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/hawking-levde-50-ar-med-dodliga-sjukdomen
var så fantastisk när han tänkte och utformade sina idéer om svarta hål och andra rymdfenomen, trots sin ALS.
Frågan blir då till dig - Har du något du "brinner för", något som du vill få fram att det är just det här som du tänker på och gärna vill ha fram i ljuset, t.ex något om hur just du klarar din vardag?
eller
Är du som alla oss andra, dvs du försöker hänga med så gott det går och har då och då en sak som du vill säga, t.ex.som det här med bloggen där du framför dina åsikter till de som vill lyssna och kommentera?