Hur är det idag då?

1
Jodå.
Jag är glad och tacksam för att jag har så bra uppbackning från arbetsterapeut, hemsjukvård och centrum för hjälpmedel.
Det gör ont att sitta hela tiden.
Under höger skinka särskilt.
Igår tog jag itu med saken och mejlade arbetsterapeuten.
Idag har jag en ny tryckavlastande sittdyna.
Jag älskar Samhället!
 
Samtidigt är jag lite ledsen, och då blir jag avundsjuk.
På alla som kan åka tåg, dansa foxtrot och dricka kaffe.
Jag ska inte göra någonting alls i helgen.
Kanske gå ut.
Det är ju en sån helg när assistenter vill vara lediga. Då får vikarier jobba,
nya och ovana.
De är duktiga, men det begränsar mig.
 
Jag ska försöka göra det bästa av helgen.
Det är jag bra på.
Jag har ju Lars.
Gustafsson alltså.
Jag har just upptäckt honom.
En av Sveriges största författare tror jag.
Väldigt konstigt att han är så okänd.
Rekommenderas varmt.
 
#1 - - Hillevi:

Jag har glömt hur man dansar foxtrot.. Minns du?

Svar: Ett steg åt ena hållet och två åt det andra, och så lite rotation. Enkelt.
Harpasione

#2 - - Anna Margareta:

Jag kan dansa foxtrot, men min stora tjocka mage (ja den jag inte gillar alltså) är i vägen för att det ska funka bra. Surt. Så jag står över och tackar nej om någon bjuder upp. Önskar dej en bra helg med vikarier och Lars!

Svar: Bah! Jag förbjuder dig att tacka nej!
Harpasione

#3 - - Anna Margareta:

Ha ha, jaha du gör det. Men jag brukar inte vara på platser där risken/chansen att bli uppbjuden uppenbarar sig. :-)

#4 - - Ylva La:

Var tvungen att läsa mer om Lars. Kände igen någon enstaka titel, men har ännu inte läst något av honom. Men han verkar spännande!

Vet du att han hade sommarställe i Nyhyttan?

Svar: Han bodde i närheten av min bror ett tag, och handlade i affären där min brorsdotter jobbade. De har sparat hans inköpslista. Kanske kan bli femhundringen i Bytt är bytt? :-)
Harpasione

#5 - - O:

Har just läst Den vänsterhänta kvinnan av Peter Handke. Jag fick ingen lust att läsa något mer av honom. Orättvist kanske, boken kom ut på 70-talet.
Vad föreslår du av Lars Gustafsson?

Svar: En biodlares död.
Harpasione

#6 - - O:

Tack för tipset, nu har jag beställt den från biblioteket!

#7 - - Elin:

Tack för att du skriver, jag läser just nu på Göteborgs universitet och vi har nyligen haft föreläsning och workshop om alternativa kommunikationsmedel. Filmen du var med i på youtube gav en bild av hur vardagen kan se ut och hur viktigt det är att kommunicera. Jag rör mig obehindrat men är tacksam att du upplyste mig om hur lyckligt lottad jag är och att jag borde vara mer tacksam för att jag kan röra mig. Du är en verkligen en influencer som vi säger nu för tiden, haha! :)

Svar: Tack!
Harpasione

#8 - - Ylva La:

Kanske Bytt är bytt, men definitivt en Lassie-grej!

#9 - - Hillevi :

Men då tar steget år ena hållet lika lång tid som de två stegen åt andra hållet, eller hur?

Svar: Nä, måste känna efter. Men nej. Det är lika lång tid För varje steg.
Harpasione

#10 - - Hillevi :

Men det blir ju tretakt...?

Svar: Jag tänkte efter en hel kväll, och jag ändrar mig. Det måste vara som du sa. Det är jädrigt svårt att dansa i tanken, men nyttigt, det har jag hört på Kroppskontakt.
Harpasione