Ont

1
Jag ska spela död över helgen.
Ont om assistenter.
Börjar undra om det är stabilare förhållanden i privata assistansbolag.
Är det Örebro kommun som inte klarar uppdraget,
eller är det jag som är en alltför svår kund?
Jag vet inte.
Jag får sitta hemma och göda bukfetman.
Ju mer bukfetma desto längre lever man med ALS.
Och desto längre tid ska jag skapa tio arbetstillfällen för 450 000 skattekronor i månaden, som tydligen ändå inte räcker till för att jag ska kunna leva ett normalt liv.
Men jag klagar inte.
Tvn och internet funkar och jag läser en bra bok.
Silvervägen.
 
#1 - - Irving:

Den har jag också läst, Silvervägen. Bra. Tragisk och sorglig också. Och det är faktiskt skrutt och skräp att kommunen inte kan få till det ens med den enorma summan. Börja kolla runt privat, du brukar väl vara duktig på att luska fram saker. Klart du har rätt till ett normalt liv du som alla andra! Nu är det dags att plugga. Kram

#2 - - Ellinor :

Silvervägen - typ första boken jag läst sedan examen 😊 sträckläste på en dag då vi hade avlastning av en farmor. Mycket bra, enkel att följa och korta avsnitt.... Perfekt 👌 och spännande!!! Hoppas den underhåller dig en stund!

Svar: Jag är besviken på slutet.
Harpasione

#3 - - Maggan:

Tack för tipset Tina. Har sneglat på den o ska absolut läsa. Bara jag inte hade en bokhög av olästa böcker som bara växer