Tänk

1
Jag behöver TÄNKA mycket,
för att hålla ihop mitt liv.
Både låta tankarna flöda och irra fritt,
och tänka strukturerat på lösningar på problem,
egna och andras.
Samhällets och världens problem halkar jag också in på.
Tänka tar tid.
Tid har jag
lika mycket som alla andra.
 
Jag har en hypotes.
Dagens telefoner stjäl tid från tänkandet som behövs för att människor ska må bra,
och därför är så många stressade och utbrända?
Tänk om.
 
När man inte har tänkt på länge,
så har det samlats så mycket problem att man knappt vågar tänka på det.
Om man tänker riktigt mycket och länge,
och dessutom kan dela tankarna med andra människor,
kan man göra revolution.
#1 - - Irving:

Jag tror att du har helt rätt. Eller egentligen är det väl inte själva telefonen som tar tiden, det är alla sociala medier som folk har som tar tiden. Även om man bara ska ringa och plockar upp telefonen så är det något som pockar på uppmärksamhet och sedan är man fast en stund. Det är skrämmande hur mycket tid folk lägger på att kolla sociala medier. Jag kände att FB tog för mycket av min tid, man fastnar och skrollar bara vidare. Det är skönt faktiskt att jag tog bort det. Men att det vore nyttigt om fler lyssnade på sina egna tankar, det tror jag också. Och vi skulle kanske behöva en revolution... Kram

Svar: Jag har bara internet när jag är hemma. Det är skönt.
Harpasione

#2 - - Annika:

Tiden går så snabbt när man sitter vid datorn, undrar om man kan missa sitt liv då?