Skolan suger

1
Allting i världen har förändrats enormt mycket bara sedan jag började skolan.
Utom just skolan.
Det är en lärare och en hop elever i ett klassrum, och lektioner där läraren bestämmer vad eleverna ska lära sig.
Prov, läxor, läxförhör, betyg...
Precis som det har varit sedan 1842.
Stackars stackars elever.
Hur faan kan ett samhälle ha en grundskola där alla måste gå, och så kan man bli UNDERKÄND!!!
Jag har varit säker på att jag ville jobba med att försöka få människor att förstå sig själva och sin värld sen jag var liten.
Men jag är besviken på hela utbildningssystemet och hur det utvecklas.
Nej, lär av förskolan, innan det blir betyg där också.
Lek. Frihet. Experimentskolor. Betygsfri grundskola åtminstone. Livslångt lärande på riktigt. Blandade åldrar.
Varför går inte vuxna analfabeter i förskoleklass?
 
Nobelpris gavs till tre personer som har visat att det blir bättre utbildning om man utgår från elevernas nivå.
Och att det är det bästa för att bekämpa fattigdom.
Jag blir gråtfärdig!
Har vi inte kommit längre?
 
#1 - - Irving:

Jag håller med dig, det är sorgligt. Och väldigt hemskt, var slutar det? Kommer fler och fler att bli underkända redan innan de börjat forma sina liv, vilka signaler ger det?! Du borde blivit utbildningsminister med all din klokskap! Kram