Hotell Stinsen

Det är inte bara att komma iväg på en konsert.
Jag började imorse.
Ring  Hotell Stinsen och fråga om konserten på lördag är tillgänglig för en permobil.
Det var den. Bra.
Kolla om Ledsagarkorten gälle
Nej, de gick ut 2021.
Mejlar assistenternas chef att få nya. Hinner jag få dem till på lördag? Troligen inte. Men det syns ju att jag behöver assistans, tänker jag. Hallsberg jazz och blues kommer att förstå...
Jag kan inte köpa biljett på nätet eftersom jag inte har BankID, så det får jag be mitt sällskap göra.
Nu har det blivit efter lunch och jag ska gå till bankomaten och ta ut pengar till biljetten.
Kommer hem.
Ring och beställ färdtjänst till hotell Stinsen på lördag. Jag ska vara där klockan halv sju. Återresa halv tio. Senare än tio kan jag inte vara på annan ort utan att ha planerat två veckor i förväg.
Ja, då är det väl fixat!?!
Återstår att se om jag får den assistans jag räknat med. Annars kan det gå i stöpet.
Klockan är snart halv fem och en idog arbetsdag är snart slut.
Jag är svettig.
Men nu börjar fritiden!
 
 
#1 - - Karin :

Puh så jobbigt. Jag hoppas verkligen att det kommer att fungera för dig!

#2 - - Irving:

Kul med konsert! Hoppas allt fungerar som det är tänkt. Minns du när du kom till Stockholm och vi såg Gunhild Carling med familj? De var duktiga. Jag ska också på konsert snart, Viktor och Gustav Norén på Cirkus. Härligt!
Kram