Drinkresa

Nu ska jag åka på en "Drink- och Naturreservatsresa" till Dalsland över weekenden.
Om man omtalar alla sina resor med ett sånt tvåordsepitet och lägger till "weekend" eller "kortvecka" så kan man få allting att låta som "Vin- och Gourmetweekend i Toscana".
Som om det skulle vara bättre?
Ska förresten förlänga min weekend till en "Kusin- och cafékortvecka" som sedan fortsätter med "Nöjesdagar i genuin hemmiljö" (dvs hemma...).
Sen ska jag blogga igen.
#1 - - Irving:

Ha det jättemysigt! Själv ser jag fram emot när den där Stockholmsweekenden kommer...

#2 - - Helena:

Det är ju underbart -- när jag ska kommentera så står det på reklamen härovanför "unna dig en Weekendresa"! Drink- och Naturreservatsresa låter toppen. Självtorkande toalett låter inte lika kul, men hoppas den kan underlätta. Det är skönt att läsa att du inser att det kommer att bli lättare och att du unnar dej att ta emot den och annan hjälp. Som vanligt mycket klokt.

#3 - - O:

Hoppas du hade det riktigt skönt. Unna dig många sådana tillfällen att njuta och dela dem med dina vänner. Stor kram

#4 - - Imse Vimse:

Hittade din bloggadress i "Leva".
Vad bra du skriver, kommer att fortsätta läsa dina kloka inlägg.

#5 - - Ylva L:

Kommentar till kommentaren ovan: Lite konstigt och alldeles självklart att bloggen hittar ut i omvärlden! Vore konstigt om vi vänner och släkt vore så homogena att det bara är just vi som tycker dina funderingar är fantastiska. Blog on silwerbird!

#6 - - Lie Larsson:

Vissa stjärnor lyser starkare än andra. Från de här sidorna strålar stjärneljus rakt in i mitt liv. Tack.