Lingonfeber

Massor av lingon i skogen i helgen.
Vi plockade hinkvis.
Jag plockade lite.
Jag vinglar omkring på oländig skogsmark.
Känns som om en vindpust skulle kunna fälla mig.
Gick till minigolfbanan med sönerna istället.
Som mental tränare åt äldsta Sonen lyckades jag jättebra.
Han överträffade sig själv.
Försökte slå några slag själv också men det gick inte alls.

Kan inte heller:
Tvåla in högra armhålan. Fast jag har inte provat Ulla-Carins trick att ta ena knäet till hjälp...
Räcka ut handen när jag ska göra vänstersväng med cykeln.

Kan t.ex.:
Göra mig en macka, fast jag undviker ost som ska hyvlas och plockas ut och in i en påse eller tröga tuber att klämma på.
Ta på deodorant, om jag ligger ner på rygg.
#1 - - Irving:

Jag ser dig där i skogen. Det ser ut som att du njuter av att vara där. Trots blåsten och vinglandet. Skogslukten, lite höstigt och fränt börjar det bli. Gott luktar det. Man känner att snart kommer man att frysa om man inte klär på sig rätt kläder. Du är alltid så närvarande, inte så mycket i det som jag alltid är i; "om" det blir si eller så, "om" jag bara gjort sådär. Du är nu, och det är så härligt.
Jag köpte en ny muminmugg till min lilla samling nu på semestern. Snusmumriken som sitter och metar. När jag dricker ur den är du hos mig.

#2 - - Anna Allbrand:

Jag sitter här och minns ... Det var en stor påse lingon jag fick. Den räckte till många havregrynsgrötsfrukostar =) Det var faktiskt efter dom lingona, som jag fick av díg då jag satt där på gården och tittade på barnen som sprang omkring, efter dom lingona som jag inte kunde ha något annat än lingon på gröten. Så nu när jag inte har några får jag äta helt plain. Jag får nog skaffa nya, för köpta är inget för mig!

Kramkram

#3 - - judi:

Nej knät i armbågen fixar inte jag heller

än så länge fungerar en tvätthandske några fingrar är med även om inte hela handen

duschar själv ännu..envist jaa kanske