Ut och mät!

Grattis du som har en nivåskillnad på mindre än 50 cm från marken in till din bostad, dörrar bredare än 61 cm och inga trösklar högre än 6 cm.


Då kan jag hälsa på dig med min permobil, färdtjänst  och en 3-meters teleskopramp för besöksbruk.


Själv råkar jag ju bo i en alldeles utmärkt handikappvänlig lägenhet helt utan vare sig trösklar eller andra höga hinder. Breda dörröppningar och en rejäl hiss upp till tvättstugan.


Livet kanske är lite rättvist?


Nej, jag vet, det finns ingenting som heter vare sig rättvisa eller orättvisa när det gäller turliga eller oturliga omständigheter i livet.

#1 - - Irving:

Ska hem o mäta nu på en gång! Kram

#2 - - Ylva L:

Vår bottenvåning kvalar nästan in som godkänd - nästan för att vi har trappsteg till ytterdörren med så långt mellanrum att teleskoparen på 3 meter förmodligen inte räcker. Men om du är sugen på en tur till Gävle så ska vi absolut mäta allt som krävs för att komma till klarhet.

En som väl aldrig kom till klarhet var Raskolnikov. Jag som faktiskt trodde jag skulle få läsa Den Bästa boken. Men det blev som du väl trodde - jag tyckte inte den var det. Jag blev trött på denna veliga karl som vimsar fram och tillbaka dag efter dag i ett dåtida Ryssland. Och det är inte ett dåtida Ryssland jag blev trött på, utan det veliga och vimsiga. Betydligt bättre bok om dåtidens Ryssland tycker jag "Palatsbarnen" av Björn Collarp är. Den är en fantastisk skildring av två systrars liv i Ryssland och Sverige. Ruskigt tjock dock.