Brevmall

Om det finns någon du har anledning att skicka ett sånt här brev till kan jag rekommendera att du gör det nu:


"Jag går och undrar, kände du dig mobbad eller ensam på grundskolan? Jag minns det som att jag inte alls kände dig och då blev din främsta egenskap att du var tjock/knäpp/udda /rödhårig.  Jag tror inte att jag gjorde något uttalat taskigt mot dig men jag har ändå en känsla av att jag deltog i ett slags förtigande av din person. Förstår du? Du kanske har en helt annan syn på saken?"


Det är alltid för sent.

Men det är mindre för sent idag än imorgon.

#1 - - Anonym:

Så sant!

#2 - - Isabella:

Åh. Det gick rätt in. Gjorde ont. Jag borde skicka detta brev...

#3 - - Jenny:

Hm....jag kan inte låta bli att tänka på den där radio sketchen som jag tror är i cirkus kiev, där en man ringer upp gamla klasskompisar eller skolkamrater som har någon särskild åkomma som han retat dem för, och vill nu erbjuda dem en roll i en filminspelning. Har du hört dem?