kropp

,,Jag hinner inte blogga. Jag hinner inte lyssna på ljudböcker och gamla sommarpratare.
Jag hinner inte ens ha tråkigt.
Därmed inte sagt att jag har roligt.
Det har jag inte.
Jag lider och kvider, får lugnande piller, har ont och andnöd.
Men allt tas om hand på bästa sätt.
Mitt rum kryllar av experter och jag ligger på en dyr högteknologisk madrass som pumpar runt luft under min ömtåliga lekamen.
Nu måste jag erkänna att jag kämpar lite faktiskt.

Medan jag ligger här har min familj köpt ett hus.
Tror inte ni anar hur stort det är.
Vi har alltså aldrig ägt en bostad, en bil eller en kaffebryggare, och nu är vi plötsligt både bil, och villaägare.
Lån, räntor, lagfart och gud vet hur många nya ord vi får använda.
I den gula villan med kakelugn ska vi hysa två assistenter dygnet runt för att vårda mig och min respirator.

Ikväll tror jag att jag ska hinna se lite på tv. Kanske Bröllopsfotografen. Den var ju lite bra.
#1 - - Karin B:

Respekt!

Att ni ens orkar tänka tanken på att köpa hus nu. Tankens kraft det måste vara det som gör skillnad. Du kommer få det fint och varmt där vid kakelugnen.

#2 - - Anonym:

Vilken makalös familj!

#3 - - ewa:

Hoppas du ser/såg Bröllopsfotografen.

Det gör verkligen ont att läsa om hur du får kämpa!

Men så har du kraft att se det positiva.

Många konstiga ord, ja så är det! Kakelugn ger fin värme.



#4 - - Ann-Marie Alexandersson:

Ni är häftiga. Undrar var huset ligger? hoppas köpet går snabbt och att du får komma em snart. Ge inte upp Tina!

#5 - - Mattias:

Många bra saker börjar på K. Kämpa är väl inte dåligt, men inget jag direkt gratulerar dig till att behöva göra... Men Kakelugn och hur var det... Kaffepanna, har ni det? Katt, Kringelburk och Kåk på landet... Krokus har aldrig funnits på din lista, men väl på din har jag förstått. Hinner du peta ner några såna i nya gräsmattan?

#6 - - Mattias Sigurdsson:

... kabel-TV?

#7 - - MS igen:

... inte på MIN men väl på DIN... lista...



Tangentfingerbludder.

#8 - - Sanna:

Eget hus...ja...det är mäktigt...

Jag växte upp med ensamstående morsa i en etta på 35 kvm och när jag köpte mitt första egna hus för nästan 20 år sedan så var det, och är, en lycka som jag aldrig riktigt tar för självklar. Jag har taskigt med pengar och är arbetsfri och har värk OCH jag har mitt alldeles egna hus med trädgård och rum som jag får göra vad jag vill i. Inuti och i. Med cirkelsågen rakt in i väggar har jag gjort nya dörröppningar (inte i standardbredd) och byggt egna dörrar som jag vill ha dem själv för jag kan det. Jag kan. Jag får. Jag klipper ner häcken så att människorna omkring mig inte ska känna sig utestängda (eller är det jag som ionte vill vara instängd i min trädgård) jag låter ytterdörren stå öppen så att min musik får komma u, och när jag behöver det så stänger jag in mig i mitt hus som en fredad zon. Oavsett humör så ger huset mig en känsla av att vara fri, oberoende, på resa. Hoppsan. Nu blev jag väldigt l¨ångrandig här och fladdrade ut i kanterna men åh vad jag är glad att du fått ett eget hus med kakelugn. Kakelugn. Trägolv. Värme. Frid. Kontinuitet. Huset pulsslag. Husets erfarenheter och så dina erfarenheter. Ni kommer berika varandra. det vet jag absolut. Håller om dig i mina tankar när du kämpar och har ont och annars också. Sanna.

#9 - - Franck:

Härligt! Hus! Hem! Grattis till er, fina familjen! Behöver ni en träbit nånstans (stock, stubbe, vad vet jag?) nånstans, så säg till!

#10 - - Karin:

Gratulerar till nya huset!! Vad härligt!

Utrymme och kakelugn tycker jag låter finfint!



Jag hoppas att det ska lugna ner sig för dig, så du får tid med allt det där som är skönt istället för allt kämpande! Men när det behövs kämpande så kämpa på!! Ge aldrig upp!



#11 - - Petra:

Lyssnade på ditt sommarprogram. Beundrar din glöd. Snacka om att du sätter perspektiv på tillvaron. Kram

#12 - - Ylva L:

INTE roligt att du lider och kvider. Vill att du ska ligga på en skön madrass och njuta av hjälpen från trevlig personal. Och bli bra och åka HEM.



Så grattis till nytt hem!!! När flyttas det? Ska man boka in bära-bära helg? T ex kanske ni behöver hjälp att bära espressomaskinen....



Smärtstillande puss på pannan

#13 - - Kajsa:

Det låter som ett härligt hus! Grattis! Hoppas du får ordning på andningen och slipper ha ont, det låter inte kul. Tänk att du orkar blogga! Du är duktig du!

#14 - - Håkan (o Gerd):

Jag vet hur du kämpar. Precis som Gred gjorde, och det var en positiv upplevelse för henne och för oss runt omkring. Du sprider samma positiva kraft! Att vara trotsig är att ha en positiv insällning!

Värmen från kaminen gillade Gerd i höstrusket. Du kommer att gilla kakelugnen, med TVn i lagom vinkel! Hoppas bara att du får tillbaka såpass luktsinne att du kan känna lukten av björkveden som susar och sprakar lite innanför luckorna.

#15 - - Håkan (och Gerd):

NU hände det igen!!Jag skrev en kommentar, och den försvann! Jag skiter i ilskan och försöker igen:



Jag vet hur du kämpar! Gerd var lika positivt trotsig Och det är så positivt att vara trotsig! Vi, inkluderat dej, blir alla så glada av det - som du kanske märker; och då mår vi alla lite bättre. Tack för det!



Gerd gillade värmen från vår braskamin. Precis som du kommer att gilla kakelugnsvärmen med TVn i lagom vinkel. Hoppas bara att du får tillbalka så pass av luktsinnet att du kan känna doften av björkveden som susar och sprakar lite innanför luckorna.

#16 - - Håkan på egen hand:

Hur i H-e gick detta till!!

Nu är det två kommentarer!

Påminner lite om när Nalle Puh och Nasse spårar Heffaklumpar i snön.

#17 - - Anonym:

Kul att ni har köpt hus! Kanske det kan bli en katt också. Förstår att du kämpar. Tur att du är så bra på att kämpa!!! kram

#18 - - ulrika:

huset blir toppen, nära säger H o M som trivs hemma hos er! men jävla skit-ontet kan du slippa tycker jag, illa nog att inte kunna känna lukten av hösten

( den är för tidig, jag håller med, men när den riktiga höstdoften kommer njuter jag faktiskt)

#19 - - Isabella:

En whisky eller två kan du väl få? Den lugnar det som ska lugnas, dämpar det som ska dämpas och höjer det som ska höjas.

#20 - - Ed:

All respekt och beundran till dig på alla sätt och vis och inte minst beundrar jag dig för att du orkar med alla kommenatrer du får här. Hur klarar du det? sårar de dig aldrig?

#21 - - Jenny:

dottern kom bekymrad hem och sa att lilleman skulle flytta. Jag tänkte en stund sen kom jag på att jag sett och hört om huset som varit ute på hemnet. Det måste vara dit de flyttar tänkte jag och lugnade dottern med att han blir kvar. Han hade skrytsamt berättat att det kostat flera miljoner :) Kul med huset, det är fint. Tråkigt som fan att du lider, att du inte hinner med bloggen och att du inte kan lyssna på ljudböcker. fan

#22 - - Anna:

Hej Tina!



Jag vill bara tacka dig för ett fantastiskt sommarprogram. Lyssnade i morse och känner enorom värme! TACK!

#23 - - mAria:

Fint att du tar dig tid och kraft att skriva i bloggen trots att du har mycket att hinna med. Jag tänker ofta på dig och håller tummarna för att det snart kommer ett nytt inlägg.

#24 - - annika:

Kämpa på! Och ett gult hus med kakelugnar, hur vackert låter inte det? Mängder av associationer i huvudet. Finns här på avstånd och följer dig noga.

#25 - - Ann-Sofie L L:

Tänker på dig när du kämpar och lider. Hoppas att tanken på kakelugnen värmer, jag har själv alltid velat ha en kakelugn. Om ni behöver flytthjälp så hör av er. Vi kan bära och vi har också bil med drag om det behövs.

#26 - - Miriam:

Heja dej!

#27 - - Katharina:

Hej!

Lyssna precis på ditt sommarprogramm på SR. Tack för din insatts och din systers också! Kul att höra om dina tankar! Kämpa på! Lite energie skickar jag med från Stockholm!

/Katharina

#28 - - Maria G:

Grattis till nya huset,jag kommer ihåg hur ni funderade och letade efter hus, redan när vi jobbade i kunskapslyftet:)

Många kramar kram kram kram Maria G på jobbet

#29 - - Jenny:

Grattis till huset. Härligt att ha ett eget krypin. Elda o njut så fort du kommer hem. Så ledsamt att höra bara att du har det jobbigt med smärta o respirator. Håller med andra Jenny, fan!!

Många goa pussar på din fina panna

#30 - - Riitta:

Hej Tina!



Lycka till nya huset! Jag är ledsen att läsa att du har det kämpigt nu. Men du ska veta att det finns många som du har berörd med ditt sommarprogram, bland annat mig själv. Jag studerar teologi med sikte på att bli präst och jag pratade om dig i min predikan när jag gjorde praktik i augusti. Jag kan skicka till dig predikan om du vill läsa den. Maila mig i så fall!

Allt väl till dig och din familj!

Med vänlig hälsning Riitta