Då får det bli så...

 

…att jag skriver i inläggen vilken musik jag väljer, för er som inte har Spotify.

 

Hittills:

 

v1 Zac Brown band

v2 Joe Dassin

v3 Abalone dots

v4 Melody Gardot

 

Jag älskar hennes nonsenssång!

 

Det ska vara musik som är ny för mig, det är enda regeln.

#1 - - Irving:

Melody Gardot. Jag såg henne hos Skavlan och fick sen en skiva med henne av min man. Jag vet inte vad du hört av henne men hon gör så mycket mer än nonsens. Fast jag antar att du menar när hon sjunger så det låter som ett språk man inte kan, fast det inte alls är några riktiga ord. På något språk alls. Hon är fantastisk!

#2 - - Franck Limmaren:

Jisses, läste just Melody Gardots biografi (på spotify), hon är ju syssling till dig, H! Och det är styrkan jag tänker på. Och jag har inte hört något än!! Tack för tipset!

#3 - - Franck:

Vilken röst! En syster - Gone! 'I won't have words, cause I know you just throw them away...' Jag böjer mig för den betydelse hon ger oss andra!

#4 - - Mari:

Jag såg också Melody Gardot hos Skavlan och fick sedan skivan av en vänlig vän (finns det ovänliga vänner...?). Har du lyssnat på musiktipset du fick av mig på fb, Harpan?

#5 - - Annika Petersson:

Såg oxå Melody Gardot på Skavlan och nu ska jag gå och se henne på China i april.

MEN...det är inte därför jag skriver...du ville ha musiktips. Vet inte om Akon är känd i Sverige men honom hittade jag på Spotify i alla fall, superbra tycker jag att han är. Och du tack för tipset om Ying Yang Twins..lyssnar en del på den sen du skrev om dem.