Har gjort

Vi sitter här och minns Albanien 2007.
Skuggan, värmen, lugnet
påminner om dagens första kopp kaffe på hotellet vid stranden. Fattas bara plask från poolen och ljudet av tärningar mot plastbord.
Jag kan inte åka tillbaka till Albanien nu.
Tur att jag har varit där.
Tur att jag kan minnas.

Jag har också hållit den där handen jag drömmer om att hålla igen.
Jag har hållit den så många gånger att jag minns precis hur min hand ligger i den, hur det känns under mina fingrar på ovansidan av handen.
Lent.
Tur att jag gjort det.
Tur att jag minns.

Jag minns vattnet runt hela kroppen när jag simmar.
Jag minns inte att det var kallt,
bara ljummet.
Ljummet när jag simmar.
Sol när jag stiger upp.
Minns jag.
#1 - - Ulrika:

Minnen!!!

#2 - - Irving:

Ja visst är det tur att man kan minnas det man aldrig mer kan få uppleva. Ibland på vintern när jag är ute och det är sånt där ljus som det blir i skymning bara på vintern, då minns jag- eller känner jag snarare- hur det kändes att vara på väg hem till mormor. Att gå där gatan fram i skymningsljuset med lukten av snö och vinter i näsan. Och veta att när man kommer fram så ska man sitta där tillsammans och fika i köket med den där tickande klockan som ger en sån trygghetskänsla.



Minnen kan man inte leva utan. Emellanåt är det nog de som gör att man överlever tror jag till och med.

Kram

#3 - - Maja:

Ælskar att tænka tillbaka på bra stunder. Skøna och avkopplande stunder.

#4 - - Siw:

Minnen - vad och hur minns man? Min 100-åriga mamma mindes mot slutet av sitt liv sin barndom, men inte saker i nuet eller några år tillbaka.

Som tur är minns man mest trevliga upplevelser och trevliga människor.

Så väl jag minns dig som lärare, Tina - en underbar lärare.

Jag ser fram mot ditt sommarprogram!

/Siw

#5 - - Franck:

Oj, så vackert skrivet.

#6 - - geta:

Det som hänt får vi bära med oss som pärlor i minnenas arkiv. Als tar ifrån oss våra kroppsfunktioner men rår inte på de minnen vi bär i vårt hjärta.

Önskar dig allt gott!

#7 - - Maria L:

Var det inte Albanien som var alldeles för varmt?

#8 - - KaosJenny:

Minnen är något som ingen kan ta ifrån oss. Vackert skrivet. Det där ska jag bära med mig, Tack

#9 - - Stina:

Jag blir rörd när jag läser det :(.

Men minnan av fantastiska männikor och särskilt deras handslag och om någon sluter handen i sina händer är ett underbart minne.

Jag kan känna det när det ser tillbaks på vad jag har varit med om.

tur är att man kan minnas saker som är trevliga.