Jag har börjat dricka!

Morgon i sjukrummet.
Respiratorn puffar stilla.
Jag får mat och mediciner.
Nyss kan man faktiskt nästan säga att jag drack.
vi fäller fram ryggstödet så jag sitter så upprätt som möjligt.
En assistent fyller en spruta med två ml mineralvatten utan smak. Sticker in den i kinden och trycker ut.
Det känns äntligen som ett flöde, en pöl. Kanske rinner det mesta ut på hakan, men det är också en fröjd att känna. Jag kan svälja lite och inget kan komma i fel strupe nu när jag är ombyggd.
Ljuvliga droppar.

Jag missade Dobidoo igår.
#1 - - Jenny:

Underbar känsla!! kör Dobidoo på svt-play.

p p p, (puss på pannan)

#2 - - K:

Hej!



Det är ju fantastiskt! Tänk vad lite vätska kan göra!

Jag är lycklig över tekniken som gör att du kan kommunicera oss dina upplevelser! Och framför allt för att du vill dela med dig!



KRAM

#3 - - O:

Grattis!

Som att dansa tango!

Ett steg framåt igen efter bakåtsteg.

Fast respiratorn är väl också positiv när du blivit van.

#4 - - Eva Blomkvist:

Du får oss alla att tänka efter genom dina kloka rader. Som vad några droppar vatten kan betyda. Jag tar till mig och gläds över den pöl som du fick idag, hoppas du får många fler droppar under dagen.

#5 - - ewa:

Du skänker glädje med Din positiva attityd!

Varm tanke till Dig!

#6 - - wettexvarlden:

Jag dricker mitt vatten med andakt. Förstår den fantastiska känslan. Och jag gläds med dig.



Puss på pannan!

#7 - - annika:

Åh så ljuvliga rader. Och lite vatten är inte bara lite vatten. Som de ovan skrivit, du får oss alla att tänka efter lite mer. Och njuta av det vi kan och har. Och alla goda tankar till dig som gör oss uppmärksamma på ett så skönt sätt! Puss i pannan :)

#8 - - Ninac:

Läste hela din blogg häromnatten och frapperas över hur stark du verkar var med en otrolig humor, självironi och självinsikt.



Bara detta inlägg där du är lycklig över några droppar vatten.

Fantastiskt.



När man läser din blogg inser man snabbt vad som är viktigt i/med livet, vilket du beskriver så oerhört bra. Men som vi så lätt glömmer bort i dagens stress och lyxjakt.



All min beundran till en som kämpe som du är.

Tänk vilka underbara männsikor det finns och du är en av dem.



Varma hälsningar med mycket empati från Ninacian