Förfölj

Om du vill ha det lite roligt och spännande - skugga någon.

Nej, man kan inte göra det med permobil, det är därför jag tipsar dig istället.
Jag har redan gjort det.
Perfekt aktivitet med barn också.

Lätt med någon man inte känner, svårare med en närstående.
Gömma sig i portar och bakom träd.
Man får hjärtklappning direkt!

Jag kan fortfarande tänka på det och le högt för mig själv.

#1 - - Åsamamman:

Joodå.... !

Tror visst att det går. Kanske lättare än till fots.

Ingen som kan TRO en om,

att man KAN skugga någon med "elrulle"

FÖRDOMARNA är många

... eller hur ... ! =))

#2 - - Lisbeth:

Tror jag ska ta ledigt imorrn. Måste prova :D

#3 - - MB:

Herreminje, vad du är knasig!! =))

#4 - - Kristina S:

Har Du förslag på någon lämplig person i Lund?

#5 - - L8:

Den jag vill spionera på bor inte här...är annars bra på sånt./L8

#6 - - Mattias S:

Jag pysslar med gatufoto. Ibland lite besläktat. Idag kände en tjej på sig att jag plåtat henne snett bakifrån när hon blåste tuggummi. Hon tittade på mig. Jag fäste blicken i fjärran, hade ingen AAAANING om att hon stod där. Hon gick på det, slappnade av. Jag tog en till bild. Nej det sista var ljug. Jag tog ingen mer bild utan fortsatte min promenad. Hade ju redan fått min bild.



Det där bör vi svenskar vara särskilt bra på. Vi är kanske bäst i världen att "låtsas som det regnar", som det heter hos oss. Åtminstone heter det i alla spansktalande länder: "hacerse el sueco". "Att göra sig svensk." Att spela dum, alltså. Att låtsas som det regnar. Det ni!



Mig frågar de hela tiden, med ett menande lurigt leende: "Varför heter det ´göra sig svensk´?" Men jag är lurigare än dem, och dessutom luttrad. Jag tittar oförstående på dem och svarar: "Jag har ingen aning. Vad talar du om?" En del skrattar, en del tycker nog att det är lite creepy. De anar inte i vilken grad en svensk kan göra sig svensk!!



Direkt spionerat på nån vet jag inte om jag har gjort. Det kanske man borde? Ska fundera på saken. /Mattias

#7 - - Cecilia:

Tack för dagens första leende du gav mig med detta inlägg!



Dotra min är bara halvåret gammalt ännu, men så fort första stegen tas så ska vi ut och spionera.



Minns att jag och syrran lekte spioner som små, gömde oss bakom träd och lyktstolpar och spejade på, enligt oss, mystiska personer. Jisses vad de små hjärtana pickade på oss, spännande!!

#8 - - O:

Det låter roligt. Att se hur länge man kan spionera innan personen blir misstänksam Tror säkert du skulle kunna klara det. Värt ett försök. En person i permobil blir nog inte misstänkt i första taget. Passa på en solig dag när alla är glada och positiva. Lycka till!

#9 - - Malin G:

Fantastiskt roligt tips på aktivitet!!! Måste helt klart provas snart. Går hemma höggravid och väntar på att liten ska titta ut (gått över tiden en vecka imorgon) så är verkligen i behov av roliga förslag på aktiviteter. Underbar blogg också måste jag säga. Skönt humor du har!!! Har precis hittat hit (via tidningen 'amos') och ska nu läsa vidare :-)