Kalla fakta

Förlaget heter Verbum.
Titeln är Om det bara var jag.

Vilket jag tycker är en bra titel och jag är stolt över att jag har hittat på den nästan alldeles själv.
Den antyder att om det inte var för alla andra människor runt omkring mig skulle allt det här vara helt annorlunda.
Och det är ju sant.

det är både plåga och befrielse att helt och fullt känna sig som en liten del av något stort.
Jag gör det.
Både lätt och svårt.
Smärta och lindring.

Det handlar ju boken om.
#1 - - Bollebygdsbo:

Jag har som vanligt brist på ord - men vill säga att din blogg är otrolig liksom du, alltså blir boken också bra. Tack

#2 - - Taran:

Jag välkomnar också din bok och är glad för att du får den bekräftelse du är så många sätt värd för!!!Och att ha en riktig bok i sina händer i stället för en förgänglig cyberrymd är ju mycket verkligare och mera bestående.Men titeln kan jag inte vara lika glad för på något sätt.Även om du inte hade barn och en stor familj är ju ditt liv och fortsatta levande viktiga för både dig själv och din omgivning(som vi läsare till exempel!)Jag tror litet på ett utmätt tid,så att man hinner gå alla livets kurser färdiga;och att man dessutom själv har varit inblandad i kursvalet!Vi har levt med ditt liv tack vare din fantastiska förmåga att beskriva din verklighet så gripande,Harpasione.Och jag tror att alla har förstått en stor del av ditt tuffa livsöde(de svåra livskurserna du valde enligt många religioner före din födsel:kanske bara för att du fick de bästa förutsättningarna i detta liv för att klara av just denna sorts vedermödor!?)Jag har varit svårt sjuk många år nu,och jag har många gånger hoppats,att jag skulle få dö.Men jag har tydligen kurser kvar att göra.Så även vi barnlösa måste fortsätta att lida och se någon mening med våra grymma och tragiska liv.Jag hoppas,att du också lyckas hålla ångesten i schack!Det är inte lätt,jag tror mig veta.Du är viktig för att du är du!Och jag är lycklig så länge du orkar vara kvar och kommunicera med oss.Det här sista delar nog hundratals människor med mig,bara här på bloggen.Som Håkan pratade så fint nyligen om denna nästan familjära gemenskap,som vi får delta i!!Tack Harpasione och ursäkta att jag var så "tjatig".Önskar dig allt gott/Taran

#3 - - annika:

Jättebra titel. Och jag ser så fram emot att läsa den. Du skriver fenomenalt bra, roligt, berörande och alldeles underbart.

#4 - - Ylva L:

Klart du har hittat på titeln själv - eller har du en spökskrivare.....och vem skulle det vara? Mer spännande än att avslöja Lars Kepler!



För mig har det varit en otrolig förmån att få följa boken från den första bokstaven till den sista. Stor beundran för varje "i" och varje "å", och alla de andra. Och naturligtvis önskar jag att det inte fanns någon anledning för dig att skriva just den här boken. Att det var en annan bok om hur man lever sitt liv, utan någon allvarlig sjukdom. Jag vet att du hade kunnat gjort det precis lika häpnadsväckande bra.



För er som inte roffade åt sig denna side-kick-wannabe-plats i bokgörandet som jag snodde, kan jag avslöja glada nyheter. Vi kom under processen på flera nya idéer:



1. En uppföljande bok med det som föll på målsnöret - bara inte fick plats.

2. En film med samlade bloopers - sånt som var lite eller mycket för galet för denna bok.

3. Ett antal titlar som verkade höra hemma i en helt annan schanger och därför var extra kul.

....och så var det ju det där med slemmet - men den produkten är jag inte medskydlig till.....



Så, den här boken är bara en Helt Fantastisk Början, eller hur?

#5 - - Kristina S:

Jag tycker om titeln. Du har gjort många av oss mindre ensamma i livets svåra situationer.

#6 - - Helena:

Vill bara säga att jag också ser fram emot att få läsa din bok. Följer dig ofta på bloggen, inte från början och inte alltid men ofta och tycker du har mycket klokhet som vi andra får ta del av.

Roligt att det blir en bok !!

#7 - - Mattias:

Om det bara var en själv.



Jag sitter vid youtube och knarkar "Så mycket bättre". Jag tror på ensamhet som grund. Men så vackra vi blir när vi delar!

#8 - - Mattias igen:

Glömde gratta dig till en mycket bra titel. Dubbeltydig, som du själv är inne på. Den fångar in det mesta.