Det är inte bara jag

Jag har varit på utvecklingssamtal.
I trean.

TREAN!1!

När han gick sista terminen på dagis trodde jag inte jag skulle få se honom stega iväg till skolan alls.

Jag tror jag har utvecklats lite faktiskt.
Jag kunde passa tiden, jag lyssnade hela mötet utan assistenter och slemsug.
Jag jublade lite.

Det hade han också.
Utvecklats alltså.

#1 - - Helen.L:

Härligt!!!! Glädjs med er båda

<3

#2 - - Helen.L:

Härligt!!

Glädjs med er båda 2!

<3

#3 - - Helen.L:

Härligt!!

Glädjs med er bägge 2....

<3

#4 - - Raggoparden:

Sanslöst. Jag har följt din blogg sedan hösten 2007. Det är ju fyra år!

Jag började läsa den för att du skrev så bra.

Det gjorde jag också dåförtiden, rappt och roligt.

Du skriver fortfarande bra, medan min blogg och min skrivglädje har sett sina bästa dagar. Jag är ingen Raggopard längre, men du har forfarande kvar ditt avskalade stringenta språk.

Så kan det gå :)



#5 - - Åsamamman:

Utveckling...

Det är underbart.. Det är då man fyller på det som känns "tomt"

med NYTT

gör det man inte trodde var möjligt.

Upptäcker NYA saker, lär nya TING.

Så länge man utvecklas

LEVER MAN GOTT,

DÅ är livet, INTE LÄTT.....

MEN trots allt, värt att LEVA

på något vis...

TYCKER JAG

#6 - - Spanaren:

Detta måste ha varit en underbar arbetsseger ;.)

Livet är märkligt ... men fint!

/kram

#7 - - Maria:

Såå underbart!!!

#8 - - HME:

Kul och bra!



Jag var med V idag på utvecklingssamtal. Hon sa på slutet att hon hade tjuvlyssnat på lärarna en gång när de höll på och planerade och då hade hon tänkt att hon måsta anstränga sig lite mer när nu de ansträngde sig så för att göra undervisningen bra. Hennes lärare blev nästan lite rörd då..

#9 - - Kristina S:

Inte illa - att kunna utvecklas lite själv på sina barns utvecklingssamtal... Jag är så nyfiken! Berätta mer om du vill och orkar!

#10 - - eva:

Galghumor är också humor. Den hjälper, verkligen, både humoristen själv och lyssnaren. När jag nu en tid haft en cancerdiagnos märker jag att jag gärna vill avsluta mina (berättigade!) klagomål med en galghumoristisk sväng, så att vi båda kommer ur den grumliga stämningen.

Värre är det när jag får hurtfriska påpekanden om vad i min situation som ska göra mig lycklig... folk har de mest förvånande synpunkter på hur lycklig man ska bli av att vara sjuk. Särskilt av att vara svårt sjuk. Man får förslag på alla möjliga positiva aspekter på situationen.

På samma vis är väl alla vi som läser din blogg (och som inte känner dig personligen) nöjda över att du uttrycker dig med en så befriande ironi om ditt skitläge.

Min syster gjorde tvärtom, hon sa ingenting under nio månader av döende; hon krävde att vi trodde på hennes tillfrisknande.

Jag har ingen aning om hur jag skulle välja, eller kommer att välja.

#11 - - KaosJenny:

Grattis till både dej och honom för en massa saker och. Utveckling kan se väldigt olika ut :-) Kram

#12 - - Ann-Marie Alexandersson:

Har du bestämt examensklänning än? Hög tid annars.

#13 - - Ann-Marie Alexandersson:

Har du bestämt examensklänninbg än? Annars är det hög tid!

#14 - - Karin:

Låter härligt!! :)

#15 - - Franck:

Fint! Utvecklas är grejen!

#16 - - Eva blomkvist:

Utveckling det måste vara att formas till en sån person som du är.

#17 - - Eva blomkvist:

Utveckling det måste vara att formas till en sån person som du är.