Ansvarig

Gräsänka hela veckan.
Förlamad gräsänka.

Vet inte om det blir så mycket skrivet.

Måste ju påminna om gympakläder
på rätt dag.
Finns det mjölk i kylen?
Ska jag kolla.

Blir nog inte mycket tid över.
#1 - - O:

Tänker på Povel Ramel och "gräsänkling blues" Vilka möjligheter som kan dyka upp. Gör något trevligt och ha det riktigt mysigt tillsammans med barnen. Kram till er alla! :)

<3

#2 - - H:

Jag ser en lam gräsanka framför mig. Det skulle inte vara kul att vara. Man vill trots allt gärna ha värme- och näringsförsörjningen tryggad.



Säg till om mycket mjölk så den räcker.



Jag ser ett berg med en park från mitt nya kontorsfönster. Det är fint. Ser fram emot våren.

#3 - - Taran:

När du skriver gräsänka, grass widow, så tänker jag på trollslända, dragon fly!? Kanske för att slippa tänka på arbete, work and toil? Virtuous toil and vicious work at home by Harpasione, a whole week!

Du är rolig även som gräsänka; slit inte ut dig nu bara så du orkar prata med oss också. Du är vår lön av änglarnas arbete och vi har änglarnas tålamod som hjälp i väntan på dina berättelser;)

Mina skriverier skulle kunna kastas direkt i papperskorgen, men jag tänker faktiskt så här knasigt och skickar detta med uppmuntrande kram! /Taran

#4 - - Maggan:

Jag hoppas innerligen att du snart skriver till oss igen, trots alla dina bestyr som du har nu när du blivet gräsänka. Tills dess nynnar jag på "Gräsänkans Blues"

Kram/Maggan

#5 - - Mattias:

Skit i cissusen!



Hursomhelst... Rapport från sandbankarna vid floden Itata (man kan kalla den ån om man vill; så väldig är den inte), Chile: massor av trollsländor nu! Jag var själv inte där, men barnen. De berättade det. Framförde indirekt hälsningen.



/Mattias

#6 - - Håkan (o G):

Skrev det här i en tråd långt ner, men tar det här också, för där kanske ingen läser nu.



Minnen hm...

Jag har inte skrivit på ett tag men läst. Och inte bara här i bloggen utan också i Gerds dagböcker. Jag har inte gjort det tidigare utan bara sparat tills det känts bra. Det känns bra nu. Det kan verka sorgligt men det är det inte, mer vardagligt, som dagböcker ofta är. Men så väcks också en massa roliga minnen och det är extra roligt att minnas från ett annat perspektiv; som ett samtal.



En del av kommentarerna här fungerar på samma sätt. Fastän vi inte är närmare bekanta, kan vi ha liknande minnen. Som de två tjejerna i klassen Mattias, de gick i min klass också!

#7 - - Ann-Marie Alexandersson:

Jag backuppar om det är något.

#8 - - Taran, bara litet till:

Det är ju liiiitet sjukt, att man blir så glad över kommentarer här, också; och vill kommentera dem med.Men iaf.Jag blev så glad över Mattias´ trollsländehistoria i Chile, och sedan Håkans kommentar: du borde skriva oftare Håkan, du med! Jag läste bakåt också om din syn på samhället, fint sammanfattat. Du skriver pärlor, som kanske bara få kommer att få syn på! Det är ju synd! Men som Franck skrev en gång så bra:talk and write- a lot; om du undrar om det du säger är viktigt: säg det ändå. Som ni vet så tröstade det mig en hel del, och jag hoppas att många fler skulle köra enligt den devisen!



Jag förstår att du inte tänkte på mig Håkan så har ju Franck( nu igen!) sagt så vackert om gemenskapen här också med jämförelse till en familj (och tomma stolar, när många familjmedlemmar bara läser utan att skriva). Jag brukar anteckna andras kloka tankar och läste precis vad Selma Lagerlöf hade skrivit : "Ingen kan frälsa människorna från deras sorger, men den förlåtes mycket, som föder hos dem nytt mod att bära dem." Fint tänkt, litet som här, tänkte jag./Taran (man hoppas ju, att vi alla lyckas ibland ge varandra litet nytt mod just när det behövs som mest!)

#9 - - Skramlan:

Nu har jag läst ifatt div kommentarer och mycket har varit fint och tänkvärt. Inte alltid jag själv kommenterar jämt. Har egentligen inget direkt att skriva nu heller, ser i alla fall fram emot våren nu när det börjar bli varmare.

Ha det fint alla läsare!

#10 - - Ylva La:

Också gräsänka, med bara stora ungdomen kvar hemma.

Det finns inte mjölk i kylen.

Har inte funnits på två dagar.

Ungdomar är ofta så stora och starka att de kan köpa mjölk själva.

Så bra.

Fast jag har lite fusk, ungdomen har dessutom sportlov, och jag jobbar, så det är inte mer än rättvist att jag slipper tänka på mjölk.

#11 - - Franck:

Selma! Tack Taran! Må vi ha modet att bära våra sorger.

Man kan f ö äta havregrynsgröt utan mjölk, med sylt om det finns. Finns mjölk i skolbespisningen väl (åh, blev överrumplad av det vackra ordet själv: skolbespisningen!).

Ingen gräsänkling men väl en mossbelupen hemmaman som knakar i vårfogarna

#12 - - Helena:

Nä, inget vettigt att skriva idag... utan det bara pockade på att få tacka Taran för Selma citatet - är inne i någon fas av livet då jag läser mycket ( mer än vanligt alltså) och funderar mycket... sparar på kloka, vackra tankar som jag bär med mig och fundrar lite på... Bra ställe att hitta sådant på här inne - vilket vi ju alla redan vet, så det borde jag alltså säga nå´n annastans... Åsså gillade jag Francks knakande i vårfogarna - känner det också, men jag tror fortfarande att jag snarare spritter och porlar i fogarna - äntligen sol, värme och vår !!!!

#13 - - Taran:

Clint Eastwood sade nyligen: Om du bara väntar på att människor skall berätta för dig vad du vill höra, kan du alltid få människor att göra det.Det handlade om USA´s statskuld och finanser, här handlar det om gulliga läsare och bloggvänner;)!(skojar bara)Vårfogar som knakar, litet sprittande och porlande i fogarna låter härligt, och vårfarligt?! Litet Alexander Borodins Poltaviska danser ur operan Igor i luften, eller Vivaldis Fyra årstider?! Må fogarna hålla!!/ Kram från Taran

#14 - - Håkan & G:

Du har helt rätt Taran, håller man tyst får man ingenting sagt. Och väldigt få förstår vad man menar.

Lyckligtvis, för oss alla, finns ställen som det här.