Jag vill bara förklara hur jag menar

Jag har sällan fysiskt ont.
Desto mer ont i själen.
Igår var det sådär att jag kände mig mellan piskrappen.
Kontroll på problemen liksom.
Men då kom en molande smärta i mellangärdet.
Känner igen det.
Två alvedon brukar hjälpa.
Men inte nu.
Fick lägga mig i sängen
fast jag inte sett färdigt på Kontoret.
Massage på smärtande rygg
hjälpte lite.
Tillkom otäcka salivdrypande kväljningar.
Illamående.
Två alvedon till som inte hjälpte.
Sobril som inte alls gjorde att jag domnade bort som jag hoppades.
Natten blev förfärlig.
Flyttade hit och dit mellan permobilen och sängen.
Flikade in ett lavemang däremellan
med försök till bajsning i lyftsele.
Men lyftselen hamnade visst för rumpan så det gick inte.
Somnade till slut med benen uppdragna på sidan i sängen.
Vaknade och ville bara bli vänd på rygg för att känna om smärtan var över
men det kunde jag inte säga för i sängen har jag ingen dator...
Det var väl ett redigt rapp?
#1 - - susann persson:

Ja fy fan det var ett redigt rapp! Tänker på dig.

#2 - - Helena:

Japp - helt bedrövligt ! saknar orden - för de finns liksom inte på plats och jag tror inte till fullo jag förstår exakt hur jäkligt du har det -men jag försöker föreställa mig... Borde finnas en pausknapp till när inte de tilltänkta lindringarna fungerar ?!

#3 - - Karin:

Ja, fy tusan......

#4 - - karen:

För jävligt! Vad tusan är det för ont? Tror att sondmaten kan ge magproblem... Själv gör jag mest grön smoothies och tycker det är bättre för magen. Hoppas det är bättre nu!

#5 - - Lisa:

Usch. Saknar ord. Hoppas inget nytt rapp kommer på länge.

#6 - - Helene:

Hej! Det låter som en riktig mardröm. Önskar dig allt gott och vill tacka dig för att du låter oss att i från ditt perspektiv få möjlighet att följa din svåra situation. Håller tummarna för att rappen uteblir.

Varma styrkekramar

Helene

#7 - - hm..:

I Agaat-boken finns en ordrik, detaljerad och storartad beskrivning av en behandling av trög mage med lyckat slutresultat som jag tror att du skulle uppskatta. Språket är besläktat med ditt. (En svår förlossning klarades av på färre sidor..)

Jag skulle gärna läsa din rescension av den boken nångång. Det allra mest intressanta är förstås det mentala samspelet mellan kvinnorna och hur deras långa parallella och komplicerade historia vävs fram via parallella berättelser från deras tidigare liv. Lite frustrerad är jag att de inte har något system med blinkningar och bokstäver för mer precis kommunikation men samtidigt är det logiskt att dom inte har det.. ..Hon utlämnar sig i Agaats händer..

#8 - - Mooseeyes:

Onekligen en vidrig prövning.

Det talades om skuld, straff och Guds möjliga vilja häromdagen. Jag vill ändå lägga ett litet ord för den store anden. Straff tror jag inte att det är tal om. Däremot prövning. Att vi trots allt förädlas genom prövningar och lidande. Svårt att smälta för många, och det förstår jag.

Men jag tror att vårt perspektiv är väldigt begränsat. Vi ser en så väldigt liten del av det hela. "Livslångt lidande" låter förfärligt, men våra verkliga liv är eoner långa? Så tror jag att man måste förstå lidandet och meningen med det. Annars blir det obegripbart. Det är det ju ändå, i någon mening. /Mooseeyes

#9 - - Lena C:

Jag FATTAR INTE var du tar din mentala styrka ifrån!!!

#10 - - Franck:

Hemskt! En riktig sträckbänk och vidrig natt du måste ha genomlevt. Hoppas denna inte blir sån!