Ingenting

En kritisk punkt
När nådde jag dit
Ingen lösning kommer hit
Jag ser så suddigt
Och lilian är död
Och jag visste inte ens att hon var så trevlig
Det är idag
och det har nått en kritisk punkt
Jag vet ingenting
#1 - - Franck:

Va! Den kritiska punkten, finns den i Lilians död? Eller bäddar du in en egen kritisk punkt i den nyheten? Ser du suddigt? Skulle du inte veta något? Menar du om framtiden - men nog är väl du en av dessa Spanare? Somt vet ingen av oss något om såklart. Annars kan jag rekommendera spanarna för (går)dagen, suddiga öron har du väl inte iallafall: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=516 Kram från skogen

Svar: Om lilians död har något med den kritiska punkten att göra lär vi aldrig få veta.
Harpasione

#2 - - Frun:

Det kanske inte låter klokt men hellre en kritisk punkt än att sitta fast i lera och inte komma åt något håll. Man kan hamna lite var som helst när det är en kritisk punkt. Jag hade en för några veckor sedan, nu vet jag lite mer om vad jag vill och inte vill. Jag vill leva livet ut, inte dö akut av något oväntat.Så ofta har jag varit nära, den här gången var jag över gränsen en kort stund, och nu vet jag för min, ja jag kan bara yttra mig om mig själv, att jag vill kunna skriva trams och se fåglarna äta frön och talg, även om jag inte kan göra så mycket mer. Jag längtar till och med, förånad över det, efter våren!!

Svar: Hur skriver du Frun?
Harpasione