Visst

Håll käft om lyckliga skilsmässor tack.
Visst kan jag lämna ett tråkigt intorkat äktenskap som ingen har någon glädje av.
Men inte utan att PRATA.
Jag kan inte prata.

Mejla då? Säger nån idiot.
Det funkar inte säger jag.

Ny kärlek existerar inte för mig.
Man kan inte ens lära känna mig nu.
Men man kan ju bli attraherad av min kropp!!!
Hahahahahahahahahahahahahhahahah...

Ett gilla på Facebook är det högsta jag kan nå.
#1 - - Björn:

OK, jag hör och förstår kanske något.

#2 - - Snoekfröken af Slemspår:

Jag är lite kär i dig, är det ok... men jag finns inte på FB så jag kan bara skriva GILLA här!

Tror du vi skulle kunna ta en tur med Hurtigrutten när det är midnattsol, ja och en späckhuggarsaffari.


Svar: Attraherad av kropp eller själ? Kanske det...
Harpasione

#3 - - sr. Carina:

Insåg just att du bor i Örebro... det är inte långt från mig (jag bor i Gullspång, bara en timmes bilväg). Och fast du kanske inte tror på det, bryr jag mig mycket om dig. Tänker på dig. Ber om ett mirakel. Ja, jag tror på mirakel! Och om det är någon jag vill unna ett, så är det dig.

Nej, jag tror inte på lyckliga skilsmässor. Har man delat liv, och sedan av vilken orsak som helst glider (eller rycks) isär, gör det ont. Kram på dig!

Svar: Hoppas
Harpasione

#4 - - Mooseeyes:

Man har ett stort ansvar för de illusioner man väljer att tro på, tänker jag. Ju äldre man är, ju mer livserfaren och intelligent, desto större blir ansvaret. Är det inte i själva verket vad allt detta handlar om? Vad själva livet till stor del handlar om?

#5 - - Mooseeyes:

Å andra sidan: vanmakten i din situation har jag svårt att ens föreställa mig. Jag menar bara så här: att acceptera saker kan hjälpa. Att se sin del - som väl allt finns någon, till och med när man har bliviit lurad - kan hjälpa till att acceptera. Men när lasset blir omänskligt tungt... Då vete fan. :-(

#6 - - erbor:

Hej,
min mamma dog i ALS. Din blogg betyder mycket för mig.

Fortsätt skriva!

Kram E

#7 - - O:

Kommer inte på något vettigt att skriva!
Mycket kan man ånga och sakna. Det fina med äktenskapet/förhållandet är ändå att barnen finns kvar!

#8 - - Helene:

Hej!

Tror inte heller på lyckliga skilsmässor. Det finns egentligen bara förlorare, framförallt barnen.

Bamse kramar <3

#9 - - Ulrika:

De finns inte riktigt alls...
KomHit du och de dina 14 juni, vi tar Mayas firande en dag sent!