Tur i oturen Del tre

,Tyvärr har jag blivit rädd nu
Rädd för att gå ut
Rädd för kanter ramper branter
Det är det värsta
Men permobilen kan ju välta inomhus också
Hjälm och hockeyskydd?
#1 - - Eva Hultin:

Förstår det, lät ju riktigt läskigt det som hände dig tidigare. Hoppas rädslan avtar! Kram!

#2 - - Slemmigast!:

Du får inte fastna i räddslan, upp i sadeln igen, se till att de idoga assistenterna tar körkort! Du måste ta dig ut, njuta av frisk luft, det kommer inte att hända igen. Det är så lätt att begränsa sig pga av skräck och andra händelser. Som sån där skrynklare så vet jag en hel del om vad det kan ställa till. Jag skulle rekomendera en tur till en affär där du kan köpa ett doftljus, om du står ut med det, belöna alla små framsteg. Jag bjuder på mängder av saffran för varje litet framsteg. Tro mig, man kommer till en platånivå och sedan får man ta i all mental styrka man har för att stanna där, efter en stund klingar det av eftersom kroppen inte orkar hålla spänningen mer än kortare stunder. Jag hör till de som anser att varje seger är värd en belöning. Jag vet för mycket om hur det känns att vara rädd, mer än jag är bekväm med, men för människor med stark vilja så går det att ta sig framåt trots allt. Jag ser mer att det är ett assistentproblem, du ska aldrig riskera att hamna i en liknande situation, det är deras arbete att förutse risker och göra adekvata bedömningar av alla eventuella risker. Kanske måste någon ha lite mer koll och ha huvudansvaret för just det senare. Men ut och röj, ligga i sängen är inte bra på något sätt mer än när man ska vila eller sova. Kan man inte kolla med permotillverkaren och se ifall man kan ändra tyngdpunkten så den blir lite mer som en glassgubbe, dvs omöjlig att välta. Du är bäst, olyckor händer men oddsen minskar för en olycka till om man väl varit med om en, rent statistiskt, känslomässigt måste det få läka ut och du återta kontrollen!!

Stå på dig tjejen, upp i sadeln igen.

Tar dig med på en ritt på islandshästar över alvaret, äter rökt fisk med saffransaoli, det är ju ändå advent!

En stor slemig kram!!

XXX

#3 - - Helene:

Förstår att du är rädd för att set ska hända igen. Låt inte detta begränsa dig. Blixten slår inte ned två gånger på samma ställe. Önskar dig allt gott!

#4 - - KaosJenny:

Inte roligt alls. Kram

#5 - - O:

Klart att du är rädd!! Som alla vi andra efter en bilolycka, ett flygtillbud, inbrott eller något annat obehagligt. Låt revbenen läka och ge dig sen ut på äventyr igen. Våga = vinna