Att inte kunna röra sig

Är en smal sak i jämförelse
Inget jag ens tänker på dagligen
Undantaget stänga ögonen Det önskar jag hela tiden att jag skulle kunna
Ställer till problem för ögonen
och alltså för kommunikationen

Men klia sig är bara onödigt!
,
Ibland när jag är trött som faan vid läggdags är det rent av skönt att överlämna sin kropp till en lyft och två pålitliga assistenter...
#1 - - O:

Hur fungerar det med ögonen när du inte kan stänga dem?? Inte blinka? Måste du få droppar i ögonen så de inte torkar ut. Jag är så okunnig. Har inte ens tänkt på det problemet. Sova med öppna ögon? Nu fick jag en del att fundera på. Och ännu mer att vara tacksam för.

Svar: Mycket och ofta ögondroppar. När jag somnar faller ögonlocken igen nästan helt. Fast vänster öga glipar nog alltid lite. Ögondroppar med antibiotika. Ögondroppar natt. Ögondroppar dag. Och ibland ögondroppar mot pollen.
Harpasione

#2 - - Anna:

Har funderat på det där med att klia sig. Så skönt att det bara är en onöda. Ska testa nästa gång det kliar. Tror dock jag kan bli lätt galen av att inte.

Svar: Kli går över . Tänk på något annat.
Harpasione

#3 - - Anna:

Jaha, jag ska försöka. Har inte lyckats hittills eftersom jag automatiskt kliar utan att tänka på det. :-o