Tänk på det

Mitt liv är inte bara mitt
och ditt liv är inte bara ditt
Tänk på det
Man lever för andra också
Och genom andra
och i andra
Tänk på det
Var aktsam
och dö inte med flit
#1 - - Irving:

Det där var riktigt bra sagt! För det är lätt att glömma när saker kör ihop sig och man inte riktigt ser någon lösning. Och då är det nog rätt lätt att man dör med flit. Även om man skulle ha ångrat sig dagen efter om man kunnat...

Svar: Tack!
Harpasione

#2 - - Ingegerd Gavelin:

Hej Harpasione - jag har följt dig i flera år men aldrig kommit mig för att skriva - men ofta blivit så tagen av din visdom, humor, språkglädje - allt. Det här är bland det bästa jag någonsin läst om oss människor - vi lever med varandra, genom och i varandra. Men ibland tappar vi bort det - och då kan det gå alldeles illa. Tack för alla dina ord!

Svar: Tack för att du gav dig till känna. På ett sätt är vi alla ensamma. På ett annat sätt är vi samma kropp allihop.
Harpasione

#3 - - O:

Kloka och tänkvärda ord - Som alltid!

#4 - - Ingegerd%20Gavelin:


Precis så tänker jag - och du kan då skriva så det går rakt in. Varje morgon när jag öppnar datorn läser jag först dig och sen Magdalena Ribbings etikettråd. Sen är jag rustad.

Svar: Vilket förtroende!
Harpasione

#5 - - Anonym:

Tack för dina ord väldigt tänkvärd dikt. Jag läser allt du skriver men har bara kommenterat nån gång. Detta grep mig verkligen.

Svar: Tack!
Harpasione

#6 - - Anonym:

Missade att skriva mitt namn Lena Hoffma n

#7 - - Lisalucidor76:

Jag gör mitt allra bästa i alla fall