Tussilagotid

Jag tycker inte så mycket om den här tiden på året faktiskt.
Allt är blekt och visset
i det obarmhärtiga ljuset.
Så har jag inte alltid tyckt.
#1 - - Pia:

Mmmm.... bländande ljusgrått. Början på gråstarr på båda ögonen. Mamma opererade det när hon var sjuttio, pappa när han var åttio..... få se när jag kommer göra det.
Nä, jag gillar nog inte heller det här ljuset. Blir bättre när löven blir utslagna och dämpar alla solstrålar.....

Svar: Ja, grönt är skönt.
Harpasione

#2 - - Hillevi:

http://www.ustream.tv/decoraheagles

Här är lite underhållning kanske?

Svar: Haha, ja det var stillsam underhållning :)
Harpasione

#3 - - Anonym:

Ja, men rätt var det är kläcks äggen. Då gäller det att vara med i svängarna!

#4 - - Lisalucidor76:

instämmer.

Svar: Jag trodde väl det.
Harpasione

#5 - - Zorro:

Jag har alltid haft svårt för den tidiga våren. Hoppet om så mycket snö att det går att åka skidor är ute, det är beige överallt, grusigt och stark sol i ögonen. Alla käcka utrop om att nu är våren äntligen här oavsett hur tidig den är. Bleka krokusar och fula snödroppar. Förlåt att jag är så negativ men tacka vet jag lummiga lundar där solen blygt leker bland de mörkgröna löven.

Svar: Exakt!
Harpasione