Fullt upp

Jag läser en bra bok.
Simma med de drunknade.

Och jag skriver på min föreläsning om fjärrkommunikation.

Och jag tar en macka då och då. Dvs lyssnar på 80 väldigt goda mackor podcast.

Därför har jag inte tid att blogga.
Var sak har sin tid.
#1 - - Anne-Marie:

Å, den boken gillade jag! Har du läst "Ljuset vi inte ser" av Anthony Doerr? Också en favoritbok hos mig. PPP

Svar: Ja, den var också väldigt bra.
Harpasione

#2 - - Ylva La:

Kommer att bli en kanonföreläsning.
Simma med de drunknade är påbörjad. Men så råkade en annan bok tränga sig före. Snart klar. Ska snabba mig. Hur långt har du kommit?

Svar: Halva
Harpasione

#3 - - Zorro:

En av de bättre böckerna jag läst på sistone!
Nu läser jag De kommer att drunkna sina mödrars tårar av Johannes Anyuru. Tydligen en kritikerfavorit. Lite svår än så länge...

#4 - - Ylva La:

Den som trängde sig före var "De osynliga" av Roy Jacobsen. Om man bor på en ö och tycker att det blåser lite för mycket, lite för ofta, så är det en bra bok att läsa för att sluta gnälla.

"Sedan visade det sig bli ett år utan vår, ett sådant år när våren visar sig under en enda eftermiddag i början av juni; fram till dess är det bara is och snöslask, och därefter snett kallt regn som mera dödar än förlöser gröda och djur och människor."