Spontanitet med en Tobii

Sommaren är en farlig tid.
Bekymmer och oro.
Krig och konflikter.
Men det är ju varmt och skönt.
Det kommer en mörk och kall öl på uteserveringen snart.
Bedöva oro och ångest och njut i fulla drag.
Fulla?
Drag.
Män i kjol är allra bäst.
Och så kollektivet kvinnor.
Varmt och jag är förberedd på att jag alltid kan dö.
Svart och blank med guldbokstäver ska jag gå på simskola.
På Hagudden.
Jag njuter av det som är.
Kärlek och mat.
Det är det absolut bästa som finns.
Aldrig mer en spontan utflykt..
#1 - - Ylva La:

En tät och mångbottnad text. Du är en skicklig skribent. Guldbokstäver ska du ha.

Jag önskar dig, du svarta blanka, sköna stunder i badet.

Men frånvaron av det spontana är svår att lösa. Med tilltagande ålder och sämre minne kanske du kan planera först, sedan totalt glömma det och överraska dig själv med en utflykt?

#2 - - Anonym:

Hittar inte tråden i texten, förklara gärna Harpasione!

#3 - - Irving:

Fantastisk idé Ylva La! En överraskningsutflykt til sig själv! Det skulle vi alla använda oss av då och då.

#4 - - Maggan:

Håller med Ylva La...du har en vass penna. Jag tror vi ska tolka in vad du menar, det blir olika tolkningar beroende vem din läsare är. Jag anar ett mörkt stråk. Sommaren, då alla ska vara så lyckliga, grillkvällar och ett svalt vin, kanske är det en illusion. För blir man verkligen lycklig då. Det är drömmen om sommaren då allt ska förverkligas vilket sällan blir av. Jag blir glad av att kunna vara ute utan en massa kläder, i skuggan, studera molnen och känna vinden i håret, höra vågors kluckande. Bara vara, inga måsten eller någon annans ide´om hur sommaren ska vara. Så är sommaren för mig....Kram