Idag

1
1
2
1
Sur.
Måste till apoteket för nässprayen är slut.
Närmaste apotek stängt pga rån. Men det var ju för faan minst en månad sen. Vadå trauma? Tror ni inte att det är trauma för mig att vara utan nässpray och nästan bli döv bara för det, va?
Får väl gå till stan då.
Solen skiner och himlen är blå. Men vi går mot vinden, så jag fryser om öronen i min gubbkeps.
Fortfarande ganska sur.
Allt jag vill ha finns på apoteket. Tur för dem.
314 kronor. Ett steg närmare högkostnadsskyddet.
Jag kan le.
Köpa en mössa och promenera hem, eller ta färdtjänst?
Mössa är dyrare, men roligare.
Jag gillar både dyrt och roligt.
Dessutom blir det frisk luft, sol och d vitamin, istället för bränna bensin.
Nästan glad.
Men jag skulle ju inte köpa några nya kläder i år. Hinner inte till Myrorna. Det jämnar ut sig med bensinen.
Letar mössa. Väldigt många väldigt tråkiga mössor finns det.
En svart basker med stora pärlor på funkar tyvärr inte att luta sig mot på nackstödet. Det får bli den enda mönsterstickade och dyraste på sportaffären. Varm och skön.
Solen skiner på hemvägen och jag fryser inte om öronen. Blundar, så det blir några kvadratcentimeter till med hud som kan bilda d vitamin.
Ler.
Möter en som liknar min systerdotter M. Låtsas att det är hon på riktigt, och att vi bor i samma stad. Jag brukar göra så. 
Glad. 
 
sensmoral: Gå långt när du är sur. 
 
#1 - - Håkan:

Jag tar genast en promenad!

Svar: Rätt! :-)
Harpasione

#2 - - Maggan:

Fin vardagsberättelse, Tina....Visar hur en sur och tråkig dag kan vändas i det som resulterar i ett leende. Naturen och promenader, över huvudtaget att vara ute har den effekten på oss. Precis så känner jag också, därför är det viktigt att "tvinga sig ut" hur trist än vädret är. För det finns egentligen inget dåligt väder(förutom storm då eller extrem kyla), bara dåliga kläder. Och särskilt viktigt, en varm go mössa om öronen och varma fötter...

#3 - - Irving:

Faktiskt ett jättebra råd, att gå långt när man är sur! Kram