Moster Rut

1
Moster Rut var egentligen mormors moster, fast ungefär lika gammal som mormor.
1
 Moster Rut var egentligen mormors moster, fast ungefär lika gammal som mormor.
Moster Rut bodde i ett radhus en backe ner från mormor.
Vi gick och hälsade på moster Rut ibland, BARA för att få godis,
och kanske lite för att känna oss goda.
Nu förstår jag henne.
Om jag kunde locka hit lite barn med godis då och då
skulle jag göra det.
 
#1 - - Ylva La:

Vår lilla söta dotter hade du fått på besök i ett knix. När hon var liten läste vi en saga för henne, som pedagogiskt försökte förmedla budskapet: följ aldrig med främlingar. Även om de har söta små kattungar att titta på, eller bjuder på godis. Vi testade om kunskapen gått in och frågade:
"... så vad säger du om det kommer fram en farbror som bjuder på godis?"
"Tack så mycket."
"Nej! Du har aldrig sett den här farbrorn förut, då ska du INTE följa med honom!"
"Jo - jag känner den farbrorn!"

Det kan knappt funnits nån unge som varit lika galen i godis som hon. Kanske vi hade kunnat driva henne mot Nobelprisforskning om vi utnyttjat det bättre?

Svar: :-)
Harpasione

#2 - - O:

Vi plockade alltid blommor åt en grannfarbror. Då fick vi godis eller en slant. Det svåra är att barn är mer bortskämda nu, men det borde finnas några som skulle uppskata lite godis, det svåra är att fånga in dem. Försök när det är Halloween ;-)

Svar: Jag bor i ett hus med många psykotiska hyresgäster. Inga barn vågar knacka på...
Harpasione

#3 - - O:

Tråkigt om barnen skräms av att de andra hyresgästerna. Du kanske kan göra ett besök på Navets skola på någon temadag och berätta om din sjukdom och visa dina tekniska hjälpmedel. Jag tror det skulle få många barn intresserade.

Svar: Kanske det.
Harpasione