Hos doktorn

1
Jag har varit hos ögonläkare idag.
Recept på smörjande ögondroppar.
Små tejpremsor att höja höger ögonlock med.
Och så ska ögonen sköljas med koksaltlösning.
Att operera hängande ögonlock ökar risken för att ögat blir torrt.
Såklart.
Och det vill jag inte.
 
Igår var jag på en konsert som jag aldrig skulle kommit i närheten av om jag var frisk.
Bengt Ingvars mä Anders.
Hajk Bengt Alsterlind sjöng och berättade Sven Ingvars historia.
Till gitarr, dragspel och keyboard.
Egentligen var det dragspelen som fick mig att åka dit.
Jag älskar dragspelsmusik!
Sven Ingvars är inget som jag brukar lyssna på.
Men när jag går på såna där konstiga arrangemang som jag aldrig skulle kommit i närheten av om jag inte hade blivit förlamad, så känner jag mig otroligt glad och fri.
En frihet från konventioner, tror jag.
Och frihet från andras förväntningar på mig.
Det är så jävla skönt!
Jag skrattar så dreglet rinner, av pur lycka.
 
I pausen kom en kvinna fram och sa att hon följer min blogg.
Hon hette Svanvit, vackert namn!
Svanvit fick ett exemplar av min bok.
(jag har alltid med mig några under permobilen)
 
Boken, och bloggen, som inte hade funnits om jag inte hade blivit förlamad.
 
#1 - - Anonym:

Mitt tips var korrekt, kirurgtejp på ögonlocket. Använde du mitt tips?

Svar: Ja, jag har provat lite olika tejpar
Harpasione

#2 - - Olle Wåhlberg:

Tacksamhet. Lär du ut. Fantastiska Tina.

Svar: Tack, Olle!
Harpasione

#3 - - Svanhvit:

Hej Tina , och tack igen för boken .
Jag gillar också dragspel men hade svårt att förstå Värmlendskan

Svar: Jag kan tänka mig det.
Harpasione

#4 - - Maggan:

Wow Tina, vilken fin berättelse. Att du får hjälp med dina ögon så du kan fortsätta blogga. Så vi, dina följare blir glada. Tycker så mycket om din blogg som visar alla dina sidor.

Vilka möten, nya och spännande där du möter en av dina följare av din blogg. Det är det som ger extra guldkant på tillvaron, när det oförutsedda inträffar. Härlige Bengt Alsterlind från Hajk också. Jag hoppas att du får många fina stunder där i Brunnsparken i Örebro. Tänk om Gunvor Carling kommer dit, denna sprudlande jazziga kvinna. Den värmländska berättelsen om Sven-Ingvars skulle jag också vilja höra. Nu gillar jag också dragspel men jag gillade (och gillar) Sven-Ingvars och har gjort sedan ungdomsåren. De hade i mitt tycke ett eget speciellt sound....så mycket mer sånt önskar jag dig denna sommar. Att få känna sig fri betyder mycket. Nästan allt.

#5 - - Irving:

Härligt! Kram