Sommar

Sommaren kom tidigt i år.
För mig har inte sommaren någon speciell temperatur, utan sommar är det när det är fler vikarier än ordinarie assistenter mer än fem dygn i sträck.
Typ.
Redan i slutet av april fick jag sommarfeeling.
Alla vikarier är snälla och vill mig väl.
Inget fel på dem, men det tar tid att lära sig det här jobbet.
Det är väldigt lätt att skada mig, eller ta livet av mig, även när allt är som vanligt.
Om det dessutom händer något ovanligt blir det ännu lättare.
Det är som det är.
Det är ständig brist på assistenter i kommunen, verkar det som.
För att inte tala om semestervikarier...
Särskilt hos mig.
Minst hälften av de som skolas in backar ur efter en dag.
Det är väl för svårt?!
 
På sommaren får jag planera när jag kan bajsa och duscha, istället för att planera för konserter och utflykter.
Jag ska åka till min sommarstuga fyra dagar i juli, med två ordinarie assistenter.
Resten av sommaren räknar jag med att "jobba" utan lön, med att planera, och lära upp assistenter.
Det är som det är.
 
Sommaren är inte min favoritårstid.
 
 
#1 - - sven lind:

Sommaren en tid att minnas Slemmy Rysaren.....
Jag har några låtar med dom från popbandstävlingen i Sveriges Radio när det begav sig...Kan skicka dom till dej sköna Harpasione fjärilen i min dröm. Maila mej på min adress :[email protected]
Så får du filerna till den mailadress du vill
Hoppas du får en fin sommar på alla sätt
Sven i Mora

Svar: Slemmy Rysaren?
Harpasione

#2 - - Maggan:

Min favoritårstid är absolut hösten. Lugnet, stillheten efter sommarens brus, färgerna. Den krispiga luften mot en isblå himmel. Saker lugnar ner sig, naturen gör sig redo att slå sig till ro. Det är min tid, då mår jag som bäst

Sommaren, ofta kvalfylld och stressig, vad jagar vi efter? Den perfekta sommaren. Alla förväntningar som den för med sig. I stället en massa mygg, getingstick, allergier. För varmt, för kallt. För blåsigt. Fast en stilla solig sommardag med lätt bris, vid havet eller vid vatten så kan jag känna vad sommaren skall vara.

Jag förstår ditt dilemma, med oerfaren personal, vikarier som ofta i sjukvården under sommaren. Men önskar att allt ändå ska gå bra och att du får fina sommardagar i stugan. Att tänka på och minnas tillbaka till mindre bra dagar.

Trevlig sommar Tina.

#3 - - Maggan:

Min favoritårstid är absolut hösten. Lugnet, stillheten efter sommarens brus, de brända färgerna. Den krispiga luften mot en isblå himmel. Saker lugnar ner sig, naturen gör sig redo att slå sig till ro. Det är min tid. Då mår jag som bäst.

Sommaren, ofta kvalfylld och stressig, vad jagar vi efter.Den perfekta sommaren. Alla förväntningar den för med sig. I stället massor av mygg, getingstick, allergier. För varmt, för kallt, för blåsigt. Fast en stilla solig sommardag med lätt bris vid havet eller vid vatten. Då kan jag känna vad sommaren kan vara.

Jag förstår ditt dilemma med oerfaren personal, vikarier som ofta under sommaren i sjukvården. Men önskar dig att ändå allt ska gå bra och att du får några fina sommardagar i stugan. Att tänka på och minnas tillbaka till under mindre bra dagar.

Trevlig sommar, Tina.

#4 - - Maggan:

Min favoritårstid är absolut hösten. Lugnet, stillheten efter sommarens brus, färgerna. Den krispiga luften mot en isblå himmel. Saker lugnar ner sig, naturen gör sig redo att slå sig till ro. Det är min tid, då mår jag som bäst

Sommaren, ofta kvalfylld och stressig, vad jagar vi efter? Den perfekta sommaren. Alla förväntningar som den för med sig. I stället en massa mygg, getingstick, allergier. För varmt, för kallt. För blåsigt. Fast en stilla solig sommardag med lätt bris, vid havet eller vid vatten så kan jag känna vad sommaren skall vara.

Jag förstår ditt dilemma, med oerfaren personal, vikarier som ofta i sjukvården under sommaren. Men önskar att allt ändå ska gå bra och att du får fina sommardagar i stugan. Att tänka på och minnas tillbaka till mindre bra dagar.

Trevlig sommar Tina.

#5 - - Maggan:

Min favoritårstid är absolut hösten. Lugnet, stillheten efter sommarens brus, de brända färgerna. Den krispiga luften mot en isblå himmel. Saker lugnar ner sig, naturen gör sig redo att slå sig till ro. Det är min tid, då mår jag som bäst.

Sommaren, ofta kvalfylld och stressig, vad jagar vi efter, den perfekta sommaren. Alla förväntningar som den för med sig. I stället massor av mygg, getingstick, allergier. För varmt, för kallt, för blåsigt. Fast en stilla solig sommardag med lätt bris, vid havet eller vid vatten så kan jag känna vad sommaren skall vara.

Jag förstår ditt dilemma, med oerfaren personal, vikarier som ofta i sjukvården under sommaren. Men önskar att allt ändå ska gå bra och att du får fina sommardagar i stugan. Att tänka på och minnas tillbaka till mindre bra dagar.

Trevlig sommar Tina.

#6 - - Maggan:

Men så konstigt....fick skriva om kommentaren eftersom den inte publicerades. Detta var inte meningen