Kroppskontakt

1
När jag uttalar mig kritiskt om min egen kropp,
kritiserar jag också indirekt andras kroppar.
Det ska jag aldrig mer göra.
Min kropp är underbar, så länge den fungerar.
Din också.
Min mage är stor, och underbar.
Den funkar.
 
Jag lyssnar på hela serien Kroppskontakt,
Sveriges radio.
 
https://sverigesradio.se/kroppskontakt
 
#1 - - Irving:

Så borde alla tänka, bli vän med sin kropp. Jag tycker att jag blivit lite bättre på det med åren. Just nu, när jag ser mig i spegeln, påminner min frisyr mig om de där badmössorna vi skulle ha allihop när vi duschade på lågstadiet. Minns du dem? De såg ut som om vi hade rymdhjälmar på oss. Lite så känns min frisyr nu. Sov gott, kram

Svar: Minns jag mycket väl! :-)
Harpasione

#2 - - Anna Margareta:

Tack för tipset om Kroppskontaktpodden, lyssnar nu! Min mage är också stor, den är skrynklig och ful och jag gillar den inte. Den känns inte underbar på utsidan, men insidan fungerar perfekt så jag får gilla den lite ändå.

Svar: Gilla den mycket, tycker jag!
Harpasione

#3 - - Anna Margareta:

Okej, ska försöka. Men det tar emot och den tar emot när jag ska knyta skorna.