En liten gäst

Ett och ett halvt år.
Barn ser direkt att det är något som inte stämmer.
En stor människa som ligger i en slags vagn, och hon rör sig inte.
,Slutsats. Hon sover.
Smart.
Ibland kommer det en annan person in och suger lite med en dammsugare i halsen.
Dammsugare, usch!
Barn reagerar och funderar men dömer inte.
Jag blir en erfarenhet som vidgar hennes världsbild.
Bra så.
Glad påsk!
#1 - - Ylva La:

Du är en erfarenhet som vidgar min världsbild också. Det är stort. Det är väl något man hoppas på att få göra ibland för andra - vidga lite, öppna lite nya dörrar, vända uppochned på, fördjupa. Inte bara hålla med och bete sig förväntat. Du vidgar lite mer än de flesta. Absolut mest för att du är en spännande tänkare. Men också för att du numer har ett unikt perspektiv.

(Heja heja!)

#2 - - Anonym:

Barn är underbara. Min väninnas barnbarn satt i knäet på mig (ja, det var innan pandemin...) och så tog hon min hand och nöp i skinnet på handryggen och när hon såg hur rynkig min hud blev, tittade hon storögt på mig och sa "förskräckligt!"...hahaha :-D

#3 - - Anonym:

Eller så blir man bara "nagel-tina". För att man ser inte allt det andra på samma sätt som vuxna. Å det vet väl alla, att nagel-tina asså den qvinnan hon är en jävla queen! Så har min lilla sagt och hon har sällan fel

#4 - - O:

Saknar dina kloka ord och funderingar!
Hoppas du får en fin helg!

Svar: Jag vet inte riktigt varför jag inte skriver. Men jag kommer säkert tillbaka så småningom.
Harpasione

#5 - - O:

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! :-)
Säkert fler än jag som saknar dig!