Dum i huvudet?

Jag kanske ger intryck av att vara lite korkad som tänker att jag ska kunna bli frisk?
Eller att jag inte menar allvar?
Eller att jag bara är allmänt flummig?
Flummig kanske jag är, men jag är inte korkad, och jag menar absolut allvar.
Läkare kan väldigt mycket, men jag tror att den medicinska forskningen bara naggat i kanten på kroppens alla funktioner. Framförallt det mentalas påverkan på fysiken. Ett exempel som stärker min tro är att tumören i vänster bröst har försvunnit så att läkaren inte känner den längre.
Inget större mirakel, men ändå... :-)
#1 - - Irving:

Visst är det ett mirakel att tumören försvunnit, det brukar de väl inte göra bara sådär av sig själva. Jag tror helt klart att du har rätt om den mentala påverkan på vår fysik. Vi är kropp och själ, konstigt vore det om de inte påverkar varandra. Hoppfullt.
Kram

#2 - - Anna:

Har aldrig upplevt dig som dum i huvudet. Du har så många kloka tankar - ja varför skulle inte läkarvetenskapen nån gång i framtiden bota lama? Kanske inte idag eller i morgon. Vem trodde vi skulle kunna bota så många sjukdomar och att vi skulle kunna flyga till månen?

#3 - - O:

Inget är omöjligt sägs det! Det kan bara ta olika lång tid. Kämpa på! Kram

#4 - - Ann-Marie Johansson:

Kanske är både ditt liv och våra liv mirakel. Jag tror defentivt att det mentala påverkar hela oss i hög grad.
God fortsättning önskar jag dig!
Hjärtliga hälsningar från Ann Marie

#5 - - HME:

Verkar det som att genterapi är en väg? Typ: kicka ut generna som saboterat dina muskler och släpp på en friserad variant som låter dom växa tillbaka..

Svar: Inte miG Emot!
Harpasione

#6 - - Anonym:

Inte miG eMOt, menar du? :-)