Botad

Om du är kär och inte vill vara det längre så ska du läsa Om bara av Vigdis  Hjort.
Jag är botad från min krankhet.
Kärlek är livsfarligt för självrespekten.
"Jag älskar dig" gör mig äckla.
Vigdis sommarpratade i år också.
Det var mindre skrämmande...
 
#1 - - Anonym:

Jaså jaha. Ingen kärlek alltså. Nu har jag ju inte läst den boken av Hjort. Men kanske kan gissa. "Arv och miljö" var ju inte nån känns-bra roman den heller.

Men barnen! Barnen måste man få fortsätta älska.

Och dig får man väl ändå tycka om? Sådär rejält och för alltid.

Svar: Ja, barnen älskar jag. Men det är ju en helt annan sak. Jag fattar faktiskt inte varför det inte finns olika ord för det! Det är ju helt olika känslor jag har för mina barn och en eventuell partner. Jag har ett band till mina barn som är för evigt obrutet, vad de eller jag än gör. Samma sak med mina syskon. Vänskap kan vara nästan så. Äktenskapet är bara en blek kopia. Romantisk kärlek är en härmapa,!
Harpasione

#2 - - Ylva La:

Håller med föregående jätte-anonyma person 😃